Tisdag 4 mars

Äntligen så är vi inne i mars månad. Mars för mig är en vårmånad och med vintern som varit så kan jag inte annat än känna lite "vår-feeling" just nu. Gräsmattorna lyser gröna, asfalten är bar och man riktigt längtar tills dem börjar sopa alla vägar och gator fri från allt sand/grus. Visst, jag vet att man inte alls ska blir förvånad om det visar sig komma ett rejält bakslag och vi faktiskt får snö en dag heller. Men precis som så många andra så kommer besvikelsen bli sjukt stor om så är fallet. 
 
Nä, lite sol på det här så sätter det fart på vårkänslorna ännu mer. Älskar att vi närmar oss våren och det känns så skönt att få stoppa undan januari och februari i bagaget. Två tunga månader enligt mitt tyckte.
 
Idag känns allt lite lättare och lite ljusare, tummen upp för sådan dagar :-) Jag ska snart få hoppa i kläderna och gå mot dagis för att hämta hem mitt lilla troll. Fettisdagen är det idag också och självklart så handlade jag med mig semlor till oss tre på vägen hem från jobbet.
 
Så först hämtning och sedan semle-fika tillsammans med lilla familjen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback