Jobbat färdigt!

Medan kollegor glädjs över att dom nya fina brandbilarna som rullade in genom jobbets grindar så glädjs jag desto mer över att det dröjer ca. 1 1/2 år innan jag får köra dom. Sista arbetspasset har gjorts och framför mig nu ligger en lång och skön mammaledighet och väntar. 
 
 
Det känns så skönt och på ett sätt overkligt. Tänk att jag tagit mig ända hit. Så här långt i graviditeten att jag går hem en tid innan bebis kommer. Med Philip i magen så hade jag när han föddes två veckor kvar att arbeta innan graviditetspenning väntade. Nu är jag här och det känns lite som om "jag gjorde det".
 
Samtidigt så vankas det sommar och naturligt är att alla mer eller mindre går och längtar efter sköna semesterveckor då. Så lite blandade känslor är det. Overkligt. Det känns som om jag går hem på semester som vanligt. Inte riktigt som att jag går hem och inväntar en liten bebis ;-)
 
 
 
Nu snart väntar barnmorskebesök och jag hoppas å håller tummarna för att det fortsätter att rulla på fint. Efter barnmorskan ska en liten kille som även han går hem på lång ledihet hämtas hem från dagis. Så snart säger vi HEJ SOMMARLOV!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback