2014

Brukar alltid summera året som gått på något vis. Sedan Philip kom till oss så började genast tiden och åren att springa iväg. Ett år går så himla fort och sedan jag blev mamma så har jag aldrig mått så bra och haft så mycket glädje som Philip ger oss. Det går inte en enda dag utan att man skrattar och glädjs åt något. Så dom två åren som gått nu med barn har lätt varit dom bästa åren i mitt liv att spara i minnet och hjärtat. 
 
2013 blir inget undantag! Även om just detta år är ett år det ägnats stor del av tiden åt jobb och hämtning/lämning på förskolan. Ett evigt pusslande och mycket vardag. 2013 startade vi grymt bra då vi började året med 2 veckors semester i Thailand. Sedan kom våren och vi på allvar kom in i vardagen med jobb/dagis. Sommaren kom och vi hade en lång och härlig ledighet tillsammans. Det blev lite resande runt i Sverige, besökte familj och vänner och hade en jäkligt bra sommar tillsammans! Hösten kom och vi kastades in i vardagen igen. Tiden innan jul detta år var speciellt med en 2 1/2 åring som är väl medventen om jul, sjunger julsånger, väntar och längtar efter tomten, är med och bakar både lussebullar och pepparkakor. En otroligt mysig tid fram till jul. Det var bara det här med vädret som drog ner oss. Hela hösten har det varit mörkt, plusgrader och regn. Inte en gnutta snö så långt ögat når fram tills vi fick åka till fjälls och fira jul. Så hösten hör inte till den bättre i mitt liv. En lång och tungrodd höst har det varit.
 
Nu vänder vi blad och ett nytt orört år ligger framför våra fötter. Det känns alltid lika fantastiskt att inte veta vad tiden har att erbjuda. Men att 2014 kommer att bli ett bra år, det är jag helt säker på ;-)
 
Just nu smyger vi igång detta år med ännu mer ledig tid tillsammans. Så skönt och mysigt att bara få vara med varandra. Igår hade vi en riktigt hemmadag, eller jag rättare sagt. Grabbarna åkte till Uppsala och badade medan jag var hemma och städade bort julen. 
Idag fick det bli biomys till Emil i Lönneberga. Man får hitta diverse aktiviteter när det inte direkt är läge för utomhusaktiviteter så som pulka/snowracer eller skidor. Så bio kändes ypperligt när det är 4 grader varmt och regn ute. 
 
Förväntansfulla barn innan Emil i Lönneberga börjar. Festis och popcorn är ett måste på bio ;-)
 

Kommentarer
Postat av: Elsie (gammelfahler)

Är så avundsjuk på Meja och Philip skulle också gärna sett på Emil o Ida, ett riktigt Gott Nytt År till er alla!Kram

2014-01-05 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback