Fika i skogen

Timmarna utomhus idag har spenderats i skogen eller skogen och skogen. I vår lilla skogsdunge som ligger precis där vi bor. Den är tillräcklig om man är hemma, ute och leker men ändå vill göra något utanför tomten. Philip var helnöjd och det var dit han ville gå när vi var ute både före och efter lunch. När vi var ute på förmiddagen så konstaterade han att man ska fika om man är i skogen. Helt rätt och väldigt klok liten kille jag har inser jag! Så fort han vaknat efter sin lunchsovning så var det första han sa var att han ville ta med fika och gå till skogen. Lilla trollungen! 
 
Så vi fick lov att packa med oss fika i hans lilla ryggsäck och gå ut med detsamma. Vi fikade, spanade in kojan som dom stora barnen byggt, tittade på nyckelpigor, myror och lekte. Några ynka små blåbär fanns även kvar och Philip ropade -"meeeeeera blåbär mamma". Inte ens när pappa kom hem från jobbet ville han gå hem. Avslutade dock med att hitta ett vattenhål och jag han bara höra -"bada mamma, badaaa". Så när vi var blöta så kunde vi gå hem igen. 
 
En mysig dag på hemmaplan har vi haft idag. Jag tror nog vi får ta och packa oss iväg till riktiga skogen när nästa lediga dag kommer för lilla familjen. Typ nästan helg;-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback