Planer och snart en 2-åring

Är det något som jag tycker om så är det när det finns struktur och en plan. Jag planerar gärna och bläddrar gärna veckor/månader framåt i kalendern. Något som jag märkt förstärkts en aning sedan vi hamnade i livspusslandet med jobb och dagis. Dessutom med ett "vanligt" jobb och ett skiftjobb. Helt klart både för och nackdelar. Dom dagar när vi är lediga tillsammans är jätteviktiga och hamnar numer alltid i första prio! 
 
Ikäll har jag spånat på hur vår sommar kommer att kunna planerars upp, samtidigt som jag älskar att inte planerna sommarledigheten. Eller rättare sagt jag älskar att kunna se när i kalendern det står "SEMESTER" och jag älskar att det sedan är tomt (än så länge).
 
Mitt i sommarplanerande så insåg jag också hur fort våren kommer att springa iväg och innan vi vet ordet av det så är vi där. April och Maj är två månader som det händer massor i då med både jobb och annat om man ser till helgerna. När jag ändå bläddrar och skriver i kalendern så påminns jag samtidigt om att vi snart, alldeles för snart har en liten kille hos oss som fyller 2 år! Det värsta av allt var nog att mamman skrivit fel i kalenderna och noterat stora dagen med "Philip 1 år!". Var det inte nyss han föddes!? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback