IKEA

Måndag och det är min tur att få vara ledig. YES! Det är alltid så skönt när söndagskvällen är kommen på jobbet och man åker hem med vetskapen om att det nu väntar två lediga dagar så här i början på veckan. Skönt! Endast två dagars jobb sedan innan ledighet stundar igen över midsommarhelgen. 
 
Philip har sovit oroligt sista nätterna och i natt fick ungen fnatt och skulle prompt vara vaken tidigt tidigt. Alldeles för tidigt. Morgonen var seg och trögstartad till en början fram tills att Linda och William hörde av sig och kom förbi på en spontan date. Tack, det räddade vår förmiddag! ;-)
 
Grabbarna lekte ute i sandlådan, jag och Linda drack kaffe och fick en chans att surra i kapp. Det går så otroligt långt mellan varven nu när vi alla är tillbaka i arbete och dagistider. Men är ändå glad över att kontakten bibehålls med fina människor som man lärt känna under året som föräldraledig. 
 
 
Philip sover fortfarande och kanske vore det läge att väcka upp honom så att han inte sover för länge och sover bättre i natt istället. Fast å andra sidan är det rätt skönt just nu när han sover ;-)
E ska jobba över i eftermiddag så honom får vi nog inte hem förrän runt 19 tiden ikväll. Jag var lite sugen på en tur till ikea. Hade planer på att åka imorgon men kanske vi skulle ta en eftermiddagstur dit så fort Philip vaknat. 
Vi får se vad lilleman säger och vilket humör han är på när han vilat färdigt. Har jag tur är killen på strålande humör ;-) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback