Thailand

Jag skulle nog kunna sammanfatta semestern i Thailand som mitt livs bästa semester. Visst, sol, bad, värme, god mat/dryck, trevligt sällskap i ett sådant fantastisk land som Thailand kan kanske inte bli så mycket annat än underbart. Men den stora pusselbiten i denna härliga resa var faktiskt att få se glädjen och lyckan i Philip! ♥
 
 
Aldrig kunde jag tro att det skulle vara en sådan känsla att åka på resa med sitt barn som är 20 månader gammal. Det går inte att sätta ord på känslorna och lyckan jag & E har upplevt genom att få se vår son så glad, lycklig och helt upprymd av denna upplevelse. Det värmer såklart extra mycket i våra hjärtan och smittar naturligtvis av sig♥
 
Jag hade förberett mig länge, googlat, läst och försökt vara så förberedd man bara kan vara när man ska resa med ett litet barn till ett så varmt land som Thailand och dessutom där flygtiden är på 12 timmar. Det krävs en del förberedelse och framförallt mental förberedelse. Både jag och E hade ställt in oss på att själva flygresan skulle bli jobbig för oss alla tre. Att Thailand är underbart för barn och att thailändarna älskar småbarn var jag förberedd på. Men så vet jag att det är så lätt för dom små att bli dåliga i denna värme och med alla bakterier. Så jag hade noga försökt få med ett bra "reseapotek" i fall det värsta skulle inträffa.
 
Vi försökte tänka igenom packningen noga och inte släpa med för mycket. Samtidigt så behövs en del när man reser med en liten som fortfarande dricker välling, äter gröt osv. Jag måste säga att vi lyckades rätt bra med packningen och allt som togs med kom till användning, nästan. Det var några saker som vi hade kunnat skippa och lämnat hemma. Men i det stora hela som fick vi med allt och vi saknade ingenting under vår vistelse.
 
Nu hade vi också turen på vår sid och klarade oss för sjukdommar och annat. Förutom jag då som åkte på förkylning (eller var förkyld redan innan avresa) och feber i några dagar. Viktigast var att Philip höll sig frisk;-)
 
 
Som sagt en fantastisk första utlandsresa tillsammans med lilla familjen har jag fått uppleva och jag ser redan fram mot nästa gång vi får ge oss iväg på sol- och badsemester tillsammans. En resa där vi bevarar minnena långt inne i våra hjärtan♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback