Tredje advent och lilla julafton

Vår helg har gått i rasande tempo och om få timmar så kliver vi in i ny vecka igen. En vecka kvar till julafton också. Här påbörjas sista arbetsveckan innan lite julledigt knackar på. Ledigheten är så otroligt efterlängtad och det ska bli så skönt att få tid till att andas lite och bara få vara tillsammans. 
 
Det tredje ljuset har vi hunnit tända också. Det gjorde vi i morse vid frukosten tillsammans med Philips farmor & Jan-Åke som varit på besök i helgen. Igår blev det en sväng på julmarknad på skansen. Kanske den mysigaste julmarknaden. Synd bara att vädret var regn och 5 plusgrader. Julkänslan NOLL om man tänkte på vädret. Vi passade även på att ha lite lilla julafton också. Julklappar, julgodis men skippade julmaten. Alla nöjda och glada! Philip fick en massa fint så som mick med stativ och headset, lego duplo brandstationen, en kaffebryggare till lilla köket och en emil myssa till sin byssa som han redan har. Jag och E fick en helt underbar pappelina matta och jag har nog gått och blivit lite kär i den ;-) 
 
Vi har även hunnit med allmänhetens åkning i ishallen. Philip snörade på sig skridskor för andra gången i sitt liv och idag var även Meja och henns familj med och åkte. Till en början ville herrn inte alls åka och sedan var det en liten bambi på hal is ;-)
 
 
Nu kallar sängen och det ska bli så skönt att krypa ner och sova känner jag. Behöver ladda batterierna nu inför sista veckan. Helgen har varit underbar på alla sätt och vis. Vi avrundade på bästa vis genom vår "obligatoriska" söndagsbastu tillsammans hela familjen. Jag har två kvällspass framför mig och sedan väntar en helg arbetshelg för min del. Sista rycket nu!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback