Måndag!

Så i morse var det då dags för oss alla tre att ge oss i väg på varsitt håll för första gången. Precis som i fredags så var min lilla kille så ledsen när mamma lämnade och gick. Fast att jag VET att det går över och att han är glad inom några minuter igen så gör det så fruktansvärt ONT i hjärtat detta! Hade aldrig kunnat tro att jag skulle känna så. Jag får bita mig i läppen när jag går och försöka hålla undan tårarna tills jag lämnat dagis. 
 
Jag mjukstartar på jobbet denna vecka med en "inskolningsvecka". Otroligt skönt och välbehövligt! Det är mycket nytt och massor av nya kollegor. Även om mycket är nytt och mycket har ändrats så känns det samtidigt som om att det kommer gå väldigt fort att komma in i allt igen. Så första dagen på jobbet har varit toppen! 
 
 
En mamma som för första gången lämnat sitt barn på dagis för att sedan åka till jobb i morse.
 
 
 
Idag fick pappa E äran att hämta hem vår lilla skatt från dagis. Så det lättade oerhört i mamma hjärtat efter att ha fått denna bild med texten "Allt har varit kanon idag! Nu är jag hemma med pappa."
 
 
 
Jag var sååå träningssugen när jag kom hem. E hade lovat hjälpa en kompis i kväll och när jag ramlade in här hemma så stod middagen på bordet och middag tillsammans med familjen känns som prio 1. Så här är jag nu galet sugen på en löptur men har ingen aning om när E kommer tillbaka och dessutom så är det kolsvart ute nu också:-( 
 
Så jag antar att det blir en ofrivillig vilodag idag. Kanske borde jag istället gå upp och tappa upp ett skumbad att krypa ner i istället! Så får det nog bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback