Måndag och ännu en inskolningsdag!

Där vi avslutade i fredags fortsatte vi idag. Så veckan startades alltså med ännu en inskolningsdag. Idag var vi med lite mer "på riktigt". Var ute och lekte, åt lunch, sov och åt mellis innan vi gick hem. 
Det går fortfarande väldigt bra förutom vilan som jag förstod redan innan skulle bli svår. Philip fattade inte alls det här med att man ska lägga sig ner på madrass och sova. Så efter 30 min då Philip vandrat runt bland dom andra barnen och stört dem och deras vila gav vi upp och han fick somna i sin vagn ute i hallen. Då var det inga konstigheter och lila hjärtat passade på att sova 1 1/2 timme. Så att lunchvila på madrass kommer dröja är väntat och det kommer när det kommer. 
 
I morgon blir första dagen som mamma kommer lämna. Så i morgon får vi se hur det går att vara på förskolan utan mamma. Det kommer säkert gå bra och det känns bra inför första lämningen!
 
 
 
Mycket tjat om inskolning nu känner jag. Men för min/vår skulle så är det roligt att spara och dokumentera detta. Att backa tillbaka och läsa senare. Dessutom vet jag att några släktningar kikar in här och är nyfikna över hur det går för vår stora lilla kille;-)
 
 
Philip somnade som en stock ikväll strax efter kl.19. Både jag och E har hunnit med varsitt träningspass. En löptur vardera där vi avlöste varandra i dörröppningen. Så skönt när vi båda hinner med att få egentid/träning och så mycket skönare att nu istället krypa ner i soffan för resten av kvällen. Men hjälp, vad mörkt det har blivit på kvällarna helt plötsligt! Redan runt 19.30 är det mörkt nu nästan. Kan kanske vara det värsta med hösten... Detta eviga mörker. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback