Tisdag!

Vi är lediga även idag. Vädret är så fruktansvärt tråkigt så det är som gjort för att mysa inomhus idag. Vilket vi verkligen gör! Det började med att Philip bestämde sig för att vakna tidigt i morse men innan det var klart så somnade vi båda om och sov fram till klockan slog 08.00. SKÖNT! 
 
Jag var inte alls speciellt pigg och redo att kliva upp runt 6 som vi nästan var på väg att göra. Som sagt det regnar och blåser så vi har roat oss inomhus under morgonen/förmiddagen. Frågade Philip om han var sugen på att baka. "aaaAAA" fick jag till svar tillsammans med ett stort nickande. Så sagt och gjort vi drog igång tillverkning av dumlekakor. Philip var med och hjälpte till med det mesta;-)
 
 
I brist på lunchrester och fantasi så fick det idag bli våfflor till lunch. Philips allra första våffla. Pannkakor har varit lite si och så med. Fläskpannkaka har slinkit ner men tunna pannkakor har varit svårare. Så det blev ett litet test med våfflor. Men är man hemma och är ledig plus att det är riktigt skitväder ute så får man lyxa till det med våfflor en helt vanlig tisdag. Och Ja, Philip tyckte det var smaskens!
 
 
Nu sover lilla herrn nerbäddad ute i vagnen. Jag har precis provsmakat en dumlekaka tillsammans med en kopp kaffe och ska sätta mig igen med "mitt första år" boken som jag och Philip shoppade igår då vi var iväg. Ni vet en sån barnbok att fylla i diverse saker som händer under barnets första år. Konstigt nog så har vi inte fått någon sådan tidigare. Utan jag köpte en "finare" variant av en sådan som dock inte är så mycket att skriva i. Eftersom det brukar vara en klassiker med sådan böcker när barn föds, döps, fyller 1 år så var jag helt säker på att det skulle drälla in några sådan böcker. Men så lyckades jag hitta en sådan bok själv igår och det är verkligen massor av roliga saker att skriva om/fylla i. Så nu har jag lite att pyssla med igen;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback