Måndag

Det var så SKÖNT att vakna upp i morse med vetskapen om att idag behöver vi inte stressa iväg till dagis eller jobb. Skönt att kunna ta allt i vår egna lilla takt och även om lilleman skulle till dagis så var det skönt att låta det ta den tid vi behövde under morgonen. 
 
Så nu är Philip lämnad på dagis och jag är hemma igen. Sitter just nu med en stor kopp kaffe i soffan med nyhetsmorgon på tv. Kan nog inte minnas sist jag såg på nyhetsmorgon. Haha, det är alltid barnkanalen som körs då tv:n står på morgontid nu för tiden. Känns en aning tokigt att lämna på dagis och sedan gå hem och vara ledig. Men det får bli en kortdag för redan efter lunch så tänker jag hämta hem min lilla kille igen. 
 
 
Planerna för dagen får nog bli att passa på att plocka i kapp här hemma under förmiddagen. Dett finns massor av plock så frågan är bara var jag ska börja;-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Hur kommer det sig att du får ha honom på dagis om du är ledig?

Svar: Eftersom jag arbetar skift så kommer det vissa veckor då Philip egentligen inte alls behöver gå till dagis som det ser ut just nu. Men eftersom han nu gör sin andra "riktiga" vecka på dagis så tycker personalen att vi nu i början ska låta honom komma några få timmar även om jag nu är ledig. Annars kan det väldigt lätt bli jobbigt med lämning osv. Så här i början behöver dom små barnen som skolas in få in rutin på dagis m.m. Men självklart så kommer jag så småningom när allt lagt sig att ha Philip hemma då jag själv är ledig.
Emmelie Moberg

Postat av: E

Aha okej :) Det är nog bra att få lite rutin på det hela!

Svar: Ja, visst är det så! Men jag längtar tills han blivit lite större och fattat detta med dagis så att vi kan ha våra sköna dagar tillsammans när jag är ledig. För det känns väldigt märkligt att lämna och sedan gå hem några timmar själv. Man längtar ju sååå efter dom små tillräckligt när man är på arbetet;-)
Emmelie Moberg

2012-10-11 @ 04:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback