Julfunderingar

Kan tyckas vara tidigt. Faktum är att när jag handlade på ica maxi i början på veckan så hade dem plockat fram sina julsaker. Så med mig hem bland matkassarna fick jag då julgranskulor och en julgransfot. 
 
Nu börjar tankarna att snurra kring det här med julkort. Förra året beställde vi julkorten. Men jag minns inte från vilken sida. Så därför tänkte jag redan nu börja kolla var i från man beställer fina julkort. I och med denna tanke så kom jag även på att lista upp några saker på Philips önskelista.
 
Perfekt när man är liten och mamma/pappa får hjälpa till att önska;-)
 
Förvaringslåda till leksaker. Just nu har han tråkig plastlåda från ikea. Men denna är så snygg och får mer än gärna vara placerad nere i vardagsrummet. Det blir en hel del leksaker nere eftersom rummet är på övervåningen.
Så japp, denna från kids koncept skriver mamman upp på Philips önskelista.
 
Ännu mer förvaring. Självklart så vill Philip förvara sitt lego i en legoförvaringlåda. Finns i flera olika storlekar och just ljusblå eller vit skulle passa in på hans rum.
 
Resväska! Denna kommer från skiphop och jag älskar den. Tycker den är sååå fin! Eftersom vi reser till Thailand i början av nästa år så skulle lilla Philip behöva en alldeles egen liten resväska att kunna förvara sina saker i. 
 
 
 
Ännu mer förvaring! Konstigt nog så får man aldrig nog på förvaring. Jag har länge spanat på dessa snygga boxar till Philips rum. Snygga och praktiska. Dom skulle göra sig bra inne på Philips rum på hans vita byrå. Just dessa ljusblå med stjärnor är jag helt såld på. 
 
 
Bilbana! Leksaker är svårt. Jag tycker att det är så svårt med leksaker till små. Leksaker är ofta dyra och ofta så blir det fel. Man tror att dem gillar dem så blir dem istället liggandes. Speciellt leksaker till små bebisar. Nu börjar Philip bli så stor att han leker och tycker att det är roligt! Lego, bilar och kök är favorit hemma just nu. Så just därför skrivs denna "bilbana/garage" upp på önskelistan. Jag tror att han skulle älska att köra/släppa ner bilarna och pyssla med denna. 
 
 
Bord och stolar till rummet. Detta bord och stolar kommer från ikea. Har man ett kök så måste man såklart ha ett bord och stolar att sitta vid också;-) 
 
 
Detta är vad som snurrar i mitt huvud just nu. Något som också kommer att önskas snart är Astrid Lindgren filmer av dess olika slag. Kanske är lite tidigt fortfarande. Men som både jag  och E längtar till vi kan krypa ner under filten i soffan med vår lilla son och kolla på pippi, emil eller liknande. Den tiden kommer och jag lämgtar faktiskt;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback