18 månaders kontroll

Inte riktigt, men nästan. Nästa vecka blir vår lilla kille 1 1/2 år gammal. Herregud 18 månader har hunnit gå sedan det absolut största och bästa som hänt i våra liv skedde! <3
 
 
Så idag var det dags för ett besök hos Ewa på bvc igen. Sist vi var där var nog runt 1 års dagen. Där i mellan så har vi hunnit med ett besök på sjukhuset. Men det var i somras så det var också längesedan. Så det var väldigt roligt och spännande att se hur mycket vår lilla kille hade växt egentligen. 
 
Så här visade vågen och mätstickan:
 
8370 gram och 76 cm lång.
 
Lite snopen blev jag allt att vågen visade så pass "lite". Jag hade nog räknat med närmare 10 kg nu. Men så fel jag hade. Trots min snopenhet så blev jag denna gång inte alls orolig, vilket förvåndade mig själv lite faktiskt. Alltså har min lilla kille endast  gått upp ett ynka kilo sedan sist vi var där och vägde i Maj. Däremot har han växt och för första gången så har kurvan dragit iväg mer på längden än på vikten.  Jag hoppas ändå att det är veckan med sjukdom som vi har i bakom oss som har påverkat vikten en aning.
 
I övrigt så gick besöket hos Ewa utmärkt. Philip visade Ewa att han kan rita och bygga klossar. En spruta fick han också. Mässling, röda hund och påssjuka. Inte ett endaste knyst sa han medan Ewa stack i armen. Tack o lov säger mamman som hade gruvat sig en aning innan.
 
 
Nu dröjer det till nästa gång vi får träffa Ewa igen. Inte förrän närmare 2 års dagen ska vi göra ett besök dit igen. Vilket känns väldigt långt bort just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback