Idag är vi inte så kaxiga här hemma

Vad är det som händer hemma hos oss egentligen? Visst vet jag att dagisbaciller är elaka och att man kommer få vara sjuk ibland. Men HALLÅ, nu har det gått tre veckor sedan sist vi var risiga.
 
Antar att det är den minsta lilla familjemedlemmen som bär på dessa onda baciller. Han, den lilla killen som kräktes en gång under natten till måndag men som sedan har varit pigg som en lärka. I natt var det E:s tur att bara från ingenstans helt plötsligt må pyton. Så idag blev grabbarna hemma. Själv har jag spenderat dagen på jobbet och haft en "lustig" känsla i kroppen. 
 
Nu är vi alla tre hemma och två av oss mår illa. Så vad är detta för något? Är man inte van vid att vara sjuk så är detta ett helvete enligt mig. Hoppas verkligen att jag bara är en aning "sentimental illamåendes". Vågar inte tänka tanken om vi båda ligger i magsjuk. Då är det nog inte det lättaste att ha en 1 1/2 åring hemma och ha släkt/vänner 40 mil bort. Så ja, för första gången erkänner jag nog då att det hade varit skönt med avlastning en liten stund.
 
Nu ska jag passa på att vila några minuter innan jag går ner och löser av E och försöker mig på någon form av middagslagning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback