Förberedelser!

Hjälp, vad tiden går fårt när man är lediga tillsammans! Det var nyss fredag och nu är det alla redan söndagkväll. I morgon ska vi in i ännu en del av våra nya "rutiner". Jag har min förmiddagsvecka på jobbet mån-tors, E jobbar på som vanligt och det innebär att Philip ska vara på dagis mån-tors denna vecka. Det som blir nytt är tiderna. E ska lämna och det kommer bli långa dagar denna vecka för lilleman på förskolan. Detta är inte alls min favoritvecka! Jag tycker det känns för tidigt att alla redan ha så lång dag som det blir imorgon 6.30 - 16. Övriga dagar hämtar jag klockan 15. Men ändå, det känns inte riktigt bra säger hjärtat. Denna vecka återkommer var tredje vecka och sist så var vi hemma och var sjuka när denna vecka infann sig. Så vi får se helt enkelt hur detta blir. Som tur är så är dom övriga två veckorna på vår "tre veckors period" helt OK! 
 
Tiderna denna förmiddagsvecka kommer inte senare heller vara något bekymmer. Men det är nu så här i början när man är så liten som jag tycker att detta känns fel. Men som sagt vi får se hur det går. 
 
 
Idag märktes det att vi nu är inne i det här med jobb och vardag igen. Tvättmaskinen har gått varm hela dagen, kläder är ordnat för oss alla tre till i morgon bitti, matlådor är fixade, morgondagens middag är redan i planering (köttfärs tinas i kylen). Det är undanplockat och hemmet är i fas för några dagar av full fart och rutiner där inte så mycket annat hinns med. 
 
Jag tycker helgen har gått så ruskigt fort. Hoppas veckan tickar på i samma takt fram till och med torsdag. Då väntar en helg i Sundsvall. Har inte varit hemma sedan i somras och längtar så efter släkt och vänner nu!! Dessutom ska jag och min andra hälft på spa, vilket också är så efterlängtat! 
 
 
Bjuder på en suddig bild på finaste lilla killen i världen! 
 
Har precis varit in och pussat godnatt en sista gång och undrar hur många timmar det dröjer innan han vaknar och kommer in till oss. Vår son som varit så duktig alltid med sömnen har nu sedan han var sjuk fortsatt att vilja sova mellan mamma & pappa. 
Så jag passar på nu att njuta av lite egentid i sovrummet. Borde kanske börja läsa någon spännande bok, men istället så blir det en titt in här. Antar att E snart ramlar in här hemma efter en sen söndagsmatch i tennis mot Farzad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback