Funderingar

Att skriva dagbok öppet på internet är speciellt. Inte speciellt så att det är ovanligt, var och varannan människa har någon typ av blogg i dag och skriver öppet på internet. Att skriva en blogg är i dagens samhälle vanligare än att inte göra det. Min lilla blogg är en liten blogg med en liten skara läsare som dagligen kikar in. Med denna blogg vill jag absolut inget annat än att den just precis som den är ska få vara en form av dagbok och ett sätt för familj, vänner och släkt som bor långt ifrån oss att enkelt kunna följa vår vardag.
Sedan Philip kom till oss så har bloggen fått en helt annan betydelse och en ännu viktigare roll. Det handlar fortfarande om en form av dagbok men huvudsakligen så fylls bloggen med uppdateringar om Philip och för att inte tala om bilder. Jag tycker att det är jättekul att familj, vänner och släkt dagligen kan hänga med i Philips utveckling och få se dagsfärska bilder här på bloggen. Framförallt för min, E:s och inte minst Philips skull! Att kunna gå tillbaka, minnas och komma ihåg är helt fantastiskt. Känns även roligt att någon gång kunna gå in och visa Philip själv när han blir större.
Att lösenordsskydda sin blogg är något som också blir allt vanligare. Även hos mig har denna fråga kring lösenord cirkulerat ett tag. Lösenord eller inte? Det är ändå mycket bilder på oss men framförallt på Philip som läggs ut och är det något som HAN vill i framtiden? Än så länge är han för liten för att kunna ta en sådan ställning själv. Men genom att lösenordsskydda så kan jag få en koll på vilka som läser och kikar in här. Som sagt så är det en liten blogg  men med tanke på att det i min värld bara är familj, släkt och vänner som läser så stämmer inte siffrorna. Kommentarer är också något som alla ni läsare som kikar in här dagligen är dåliga på. Med ett lösenord så skulle jag få en bättre koll helt enkelt och dessutom blir det ett litet skydd mot Philip som faktiskt är huvudpersonen här. Han är en egen individ som självklart någon gång får ta ställning till detta själv. Detta tåls att fundera på. Lösenord eller inte?
Lite eftermiddags funderingar så här mitt i veckan.

Kommentarer
Postat av: gammelfarmor

Älskade barnbarn Du tänker klokt,vi är otroligt tacksamma att få ta del av er vardag och följa lillskruttens framsteg, men det skadar kanske inte att vara lite försiktig.Kram

2012-06-13 @ 22:30:31
Postat av: Johanna

Bra skrivet Emmelie! Vi har ju känt varandra ett tag och vi träffas inte så ofta nu tyvärr. Att läsa denna fina blogg som du har och så mycket tid du lägger ner för alla som vill följa denna blogg om lilla pyret Philip som inte träffas så ofta. Tittar ofta in på din blogg för att se er lille prins växa och utveklas. Tyvärr i dagens samhälle kan de nog vara bra och vara lite försiktig. Kram min bästa vänn!

2012-06-14 @ 08:47:40
Postat av: Emma

Jag är urusel på att kommentera! Skäms på mig! :) följer dig gärna i fortsättningen om jag får och om dy bestämmer dig för att sätta lösen. Jag satt lösen pga barnen. Men det är en svår avvägning..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback