Snöstorm

Eller ja, snöoväder i alla fall. Snön faller, det blåser, driver och jag vågar tro på en vit jul i år! Samtidigt så är jag glad att jag är ledig idag och inte alls behöver ut i denna snöyra. Att ge sig ut med bilen i trafiken idag går bort och läser man på aftonbladet så står det att Arlanda är stängt samt att Bromma kan ta emot enstaka flyg. Vilket i sin tur innebär att mina kära kollegor har det dom gör idag på jobbet med andra ord. Jag är inte alls avundsjuk och är lyckligt lottad denna gång som är ledig just idag. 
 
Så denna snöiga dag spenderar jag med världens bästa lilla kille! Fast vi har ändå varit ute en sväng på förmiddagen. Skottat undan lite snö, åkt pulka och gungat. Och just nu så ligger den lilla herrn väl nerbäddad i vagnen ute i snöyran. Såg så mysigt ut att jag nästan blev en aning avundsjuk. Hade också velat blivit nerbäddad och fått sova utomhus när det är varmt och gosigt i vagnen. 
 
 
Medan Philip sussar så har jag själv bäddat ner mig i soffan under filten med en kopp kaffe och en saffransbulle. Tänkte läsa lite bloggar, planera matlista och njuta av lugnet en stund;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback