Måndag!

Åh, vad jag ÄLSKAR måndagar när det står ett L i kalendern. Bättre start på veckan kan man nog inte få. Härligt att starta veckan med ledig dag tillsammans med världens bästa son. Dagen till ära så bjöd den lilla herrn sin mamma på sovmorgon också. 08.10 vaknade vi och det var så välbehövligt att få sova lite extra kände jag. 
 
Vi håller oss hemma idag. Förmiddagen spenderades utomhus med bland annat pulkaåkning och snöskottning. 
 
 
Tänkte försöka baka någon sorts julgodis idag med. Återstår att se om vi gör det tillsammans, jag och lilleman eller om jag väntar till ikväll då liten sover och det kan göras helt i lugn och ro. 
 
Galet vad snabbt det går fram till jul nu. Andra ljuset är nu tänt och om två veckor är det julafton. Lucia på torsdag och Philips allra första lucia tåg stundar. Dags att börjar fundera kring gran också. Troligtvis så åker nog en gran in under veckan så att den är på plats till helgen då vi får besök och det blir lite lilla julafton. 
 
Jag är uppväxt med att granen alltid tas in och kläs dagen innan julafton. Ni vet uppesittarkväll och klä granen hör lite ihop. Men med tanke kommande resa som stundrar innan julen knappt är slut så kommer julen städas ut tidigt tidigt och då känns det lite mer OK att ta in granen redan nu;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback