Försäkringsbekymmer

Jag har tidigare ansökt om en barnförsäkring åt Philip. Idag kom beskedet och som väntat så blev det avslag pga för låg födelsevikt. Jag blir så ARG att dom pga en vikt ska göra en bedömning när barnet är fullt FRISK i övrigt! Nu blir det till att läsa på om dom nya reglerna som kommit angående om försäkring till barn som är födda för tidigt och sedan ta i med hårdhandskarna. Mitt barn ska ha en försäkring precis som alla andra PUNKT! Men först ska vi avklara helgen som väntar med dop för världens finaste <3
Hoppas bara att vi hinner piggna på oss till imorgon (stora dagen) så vi orkar med en lång dag. Ska verkligen bli jättekul att träffa alla! Med släkt spridda över hela Sverige så är det verkligen hur kul som helst att få alla samlade på ett och samma ställe. Längtar efter allihop, men särskillt roligt blir det för mamman att få träffa sin kära farmor och morfar. Det blir liksom inte alltför ofta <3

Kommentarer
Postat av: Hedda

Det är jätte konstigt det där med försäkring på prematurer tycker jag..

Jag fick försäkra mina flickor utan problem och dom är födda i vecka 24+6 och vägde 780 och 790 gram.

Jag fattar inte varför vissa får försäkra och inte andra?! Så stå på dig klart som F*n att din son ska ha en försäkring!

2011-10-28 @ 23:24:23
Postat av: Sara

Har du kollat upp om du eller E kan medförsäkra Philip i de försäkringar ni har genom era arbeten. Det är iaf en trygghet i väntan på en "riktig" barnförsäkring. Testat If? Kram!!!

2011-10-31 @ 09:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback