Måndag

Vi rivstartade denna vecka (som är full av aktiviteter) med trevlig lunchdate hemma hos Anna och lilla Emilia. Anna bjöd på smarrig lunch och fika innan det var dags att promenera bort till massageåterträffen. Så efter en härlig förmiddag hemma hos Anna och Emilia så blev det sedan massage för våra små. Barnen njöt av massage och mammorna fick en chans att repetera det som vi lärt oss under hösten. Philip som älskar massagen njöt exakt hela stunden. Efter massagestunden blev det fika (igen) och lite surr med mammorna innan det var dags att promenera hem igen. Philip var övertrött och somnade som en stock i vagnen innan vi ens hunnit lämna massagelokalen.
Strax efter att jag och Philip kommit hem så kom E hem från jobbet. Jag bytte om till träningskläder, tog fram och tinade mjölk och lämnade över Philip i samma stund som pappan kom innanför dörren. Dags för träningspremiär! Hej å hå vilken start det blev. Trots envis hosta kväll och morgon så kunde jag inte vänta längre. Jag vill åka ner och premiärkörta en träningspass. Det blev 55 min cykelpulse. Å herregud, jag tror inte jag behöver gå in närmare på hur det kändes!? Det var jobbigt, det räcker så! Men roligt och skönt efteråt;-)
När jag kom innanför dörren så var det två trötta killar. Vet inte vem som var tröttast? Pappan eller Philip. Jag tror pappan var tröttast. Philip hade "levt rövare" och spelat pappan ett litet spratt. Pappan fick känna på hur det är att vara hemma med en trött och missnöjd liten son.
Vet inte hur vi fick till det, men vi lyckades laga middag, få en glad bebis, äta middag tillsammans och mysa ner oss alla tre i soffan lagomt till ensam mamma söker började. Nu har äntligen lilleman även somnat i sängen och både jag och E njuter just nu av lite egentid. Själv ska jag ta en titt på sj:s sida för att se om jag kan hitta några bra tågbiljetter upp till Sundsvall nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback