6 Månader

Idag är det ingen vanlig dag för idag fyller vårt lilla hjärta hela 6 månader. Ett halvt år har gått och i ett halvt år har vår lilla skrutt varit med oss. Tänk vad tiden har gått fort, helt sjukt! Kunde aldrig tro att vi skulle få träffa vår skatt redan då den 5 maj. Har aldrig heller varit så fruktansvärt rädd som jag var då den 5 maj för 6 månader sedan. Så ynklig, rädd och chockad. Det är svårt att sätta ord på känslan som infann sig kring den här tidpunkten för ett halvt år sedan. Att få besked om att ens barn inte mår bra i magen och skall få komma ut till stora världen redan i graviditetsvecka 29 är inget man förväntar sig. Det var ju så många veckor kvar...  Nu fyller vår prins hela 6 månader och när man ser på honom så kan man inte ana vilken resa han har gått igenom. Eller jo, om man frågar om hans ålder så är han fortfarande liten vår lilla kille. Eftersom vi fortfarande korrigerar hans ålder så är han faktiskt bara 3 1/2 månad. Knepigt det där för dom som inte förstår men för oss, mig och E är det helt naturligt. 3 1/2 månad storlek- och utvecklingsmässigt men 6 månader gammal!
Denna bild var den första som jag fick på min telefon. E som var med Philip hela tiden skickade denna till mig som låg kvar nere på BB. Ensam, rädd, orolig men samtidigt lycklig låg jag och tittade på denna bild hela dagen. I väntan på att få åka upp och träffa min son. Ännu en känsla som inte går att beskriva. Men ni mammor som fött barn... Tänk er tanken att föda barn och sedan inte få träffa det på en gång. Dessutom under "kritiska" omständigheter där man barnet är så litet och skört att man som mamma inte vet om ens barn överlever eller inte. När jag låg och såg på denna bild den här dagen för 6 månader sedan kunde jag aldrig ana vilken resa vi hade framför oss och jag kunde heller inte tänka tanken på att vi idag 5 november skulle vara hemma med världens finaste och gladaste bebis.
Den här bilden är tagen då Philip är 2 dagar gammal och för allra första gången får komma till mammas famn. Ett otroligt stort tillfälle och lyckan var ENORM när man som mamma får hålla sitt barn för första gången <3
Nu: Ett halvt år gammal, världen vackraste å gladaste bebis! En frisk och energifull liten kille med glimten i ögat. Att jag och E har kunnat skapat något så fantastiskt är helt magiskt. Älskade älskade gounge, mamma och pappa älskar dig upp till månen och tillbaka om och om igen.... <3<3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh, nu bölar jag här.. Fina Philip! Grattis till storkillen, och grattis till mamman å pappan. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback