Tre veckor och stora killen

För tre veckor och tio minuter sedan föddes vårt lilla mini pyre. Då ynka 946 gram, idag tre veckor gammal väger han hela 1222 gram! Stora killen växer så att det knakar;-) Vi försöker registrera hur stor han är hela tiden och jämför bilder. Även om vi inte gör någon märkbar skillnad så kan vi ändå ana att han växt en hel del sedan han föddes. Ska bli spännande och se vad mormor och morfar säger som träffade honom när han var 2 dagar gammal och träffar honom igen nu i helgen.



För tre veckor sedan i mammas famn för första gången.




I mammas famn härom dagen. Man ser lite skillnad, eller hur??


Så har vi kommit till tiden som jag under våren gått och längtat  så mycket efter. Tanken var att jag den 18 maj skulle ha jobbat min sista dag och att jag nu skulle vara hemma och endast NJUTA av den sista tiden!! Förbereda inför bebis ankomist, fixa hemma, fixa bebisrummet, baka och spendera tid i solstolen. Förra helgen skulle vi ha åkt till Ullared tillsammans med Farzad & Linda. Denna helg har mamma & pappa bokat sedan länge. Dem kommer ner och vi skulle ha gått på elitloppet. Veckan som kommer skulle vara fortsatt fullspäckad då jag fyller 25 år, E:s bror med familj och även farmor & Johnny skulle ha kommit på besök. Sedan helgen därpå hade E:s pappa kommit på visit. Det var alltså en hektisk vecka/helger som väntade med massor av besök. Jätte jätte roligt samtidigt som jag funderade på hur mycket ork jag skulle ha och hur stor jag skulle vara.

Nu blev det inte riktigt som jag hade planerat och tänkt! Istället för att vanka omkring höggravid hemma och ladda inför en helg med förhoppningsvis massor av sol, grillning, elitlopp och mys hemma med mamma, pappa och Julius så väntar vi nu besök här på sjukhuset istället. Mamma, pappa & Julius kommer som planerat dock så får vi umgås i lite andra former. Det ska bli jätte roligt ändå! Dom smyger säkert iväg på elitloppet och kanske skickar jag även med E så han får se lite annat;-)

Sedan blir den kommande veckan rätt trevlig ändå då eftersom att farmor & Johnny kommer förbi på visit här istället. Tråkigt att inte få visa dem huset och umgås med dem där. Men istället får farmor träffa sitt barnbarnsbarn för första gången och Philip får träffa världens bästa gammelfarmor!;-)

Nu är det matpaus en stund till här och jag ska göra E sällskap ute i friska luften. Skymtar lite sol bakom gardinen idag. Undra om det är varmt ute? Har inte varit ut på någon dag nu. Igår skulle jag gå ut men när jag väl kom ut så kändes det inte så roligt att vara ute själv. Tur att mamma kommer ner i helgen. Kanske det kan bli en liten promenad iaf. Skulle nog behövas! Jag tror att promenad, surr och fika skulle göra susen. Men orken, krafften och sällskapet saknas. E och jag försöker tillsammans gå ut en sväng, men båda får lite "panik" av att vara borta båda två samtidigt. Ensam är det inte alls roligt att gå ut.

Slut tjatat om detta! Nu blev det ett långt tramsigt inlägg om allt och inget. Bra jobbat om man orkat läsa allt detta! Det jag ville ha sagt var att min prins växt och blivit stor, det är huvudsaken!! Mammas lillhjärta<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback