Sondmatning

Dagens positiva här på neontalen idag är sondmatning! Philip äter ju min mjölk fast han får den genom sond. Från början så skötte vi detta själva. Satt och sondmatade honom. Men efter lite krångel med magen så fick Philip testa äta med hjälp av matdropp. Detta har fungerat bra och han har ätit den mängd han ska fast på mycket längre tid. Visserligen skönt att en maskin ger honom maten när han ska hålla på och äta i tre timmar. Samtidigt väldigt jobbigt att anpassa sig efter en maskin. Idag så kom äntligen målet som vi väntat på. Matmaskinen bort och istället får nu jag och E sitta med vår son/vid hans sida och mata honom.

Som mamma så har det ibland varit lite jobbigt att sitta bredvid mitt barns säng och se på medan en maskin ger honom min mat. Även om det har känts bättre att ha honom i famnen. Men den känsla som infann sig imorse när jag fick sitta med min son i min famn och själv få ge honom min mat igen, den känslan var oslagbar!! Även om han får mat via sond. Känslan var ändå obeskrivlig!

Ibland så glädjs man åt det lilla <3<3<3<3<3<3



Kommentarer
Postat av: Titti

Hej Emmelie

Han är ju hur söt som helst ert lilla pyre <3

Jag känner så väl igen det du beskriver i alla "känslobergochdalbanor" sond hit och sond dit, och alla andra slangar prover nålar, doktorer, barnsköterkor mm mm.

Minns så väl hur Emma och Niclas for mellan total lycka och enorm oro över lilla Anton och nu var han ju "bara" 5½ vecka för tidig.

Allt tycks i alla fall gå sakta men säker framåt.

Vill önska er all lycka och kraft till lilla philip. Kramar Titti

Postat av: Sara H

Hejsan!!

Jag blir så glad o tycker det är härligt att få läsa om alla framsteg o mål som lille Philip o ni når fram till :)

Kan inte säga att jag förstår vad ni går igenom, men jag förstår att det är både lycka o oro. Hoppas ni mår bra iaf o att ni myser så mycket ni bara kan!!! Kram kram.

//Sara

2011-05-23 @ 07:17:52
URL: http://www.saracecilia79.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback