Idag är det Eric dagen

För första gången sedan Philip föddes så lämnade både jag och Eric sjukhuset för att göra en snabbvisit hem. Hem för att kolla till huset, snabbtvätta lite kläder, vattna blommor och få med rena kläder. En konstig känsla att bara vara jag och Eric själva. Båda två for runt stressade hemma, tittade på klockan och kände att vi måste skynda tillbaka. Sköterskorna visste att vi åkte hem en snabbis, de har våra nummer, vi har deras direktnummer och ändå känner man klumpen i magen när man inte finns i närheten. Fy, så hemskt! I fortsättningen får nog en av oss åka och den andra stanna med Philip. Känslan var hur som helst JÄTTE KONSTIG! Allt som allt var vi borta i exakt två timmar. Förmodligen dom två längsta i mitt liv. Kändes som om vi vart borta hela dagen när vi kom tillbaka.

Det jag ville säga med att vi åkte hem var att i brevlådan låg ett fint litet paket adresserat till mig. Innehållet visade sig vara till både föräldrarna och främst till Philip! En ursöt skyddsnalle till Philip och en lyckosten till föräldrarna. Denna nalle kommer få vaka över Philip medan jag skall krama amuletten HÅRT! Tack snälla underbara Linda för att du tänker på oss och ger oss styrka;-)




Inte nog med detta fina paket så när vi kom tillbaka till vår son så låg ännu ett paket och väntade. Detta paket adresserat till pappan. Själva anledningen visade sig vara att pappan har namnsdag idag! Självklart har jag noterat detta i min almanacka, men eftersom jag inte tittat i den under de sista 14 dagarna så har jag inte haft en tanke på att det just är Eric idag. Så både pappan och morfar har alltså namnsdag idag.
Paket till pappan kom från farmor och farfar. Det roliga är att paketen såg likadana ut. Levererad från samma företag och med samma "tanke". Innehållet såg lite annorlunda ut. Lyckosten innehöll även detta paket. Så nu jäklar ska både jag och Eric krama våra amuletter ikväll!!;-) En nalle fanns även i detta paket, så klart var nallen tänkt till Philip. Dock är nallen för tillfället liiite större än självaste Philip. Så här såg det ut...



Philip har ju redan hunnit få kläder från både mormor, morfar och farmor. Kläderna är såklart i mini storlekar men så länge Philip ligger i kuvösen så får han ej ha kläder på sig. Så kläderna som är i den allra minsta storleken 32 har nu nallen fått låna så länge;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback