Filtar till Philip

Idag har vi fått höra tre saker som ligger Philip närmast till hands för tillfället. Doktorn berättade för oss imorse att Philip nu i första hand ska se till att komma ur cpap:en (sak nummer 1), få ordning på maten (sak nummer 2), Flytta in till mamma och pappa (sak nummer 3). Den tredje sist nämnda saken gjorde såklart att vår fredag genast blev mycket bättre! Om det nu handlar om dagar eller veckor spelar ingen roll. Det kändes bara skönt att få höra doktorn själv säga det till oss. Allt detta får såklart gå i Philips egna lilla takt och vi hänger med och stöttar honom i det. Det lättade lite i våra hjärtan tack vare dessa ord så pass att vi vågade oss iväg och äta lunch utanför sjukhusets väggar.

Vi passade även på att köpa en första grej till Philip sedan han föddes. En blå/vit randig filt från P.O.P och en snuttefilt från geggamoja. Kläder är svårt för tillfället och lilla pyret får nöja sig med filtar så länge;-)




I skrivande stund ligger grabbarna och har eftermiddagsmys tillsammans. Dock efter solsken kommer regn, eller!?? Efter en stabil och bra förmiddag så svajar Philip i saturationen just nu. Lite sliten efter förmiddagen gör så att han alldeles nyss blev tvungen att ta på cpap igen trots att han ligger hos pappa och myser. Det gör såklart ont i mammahjärtat eftersom han blir så ARG på den där jäkla snabeln han blir tvungen att ha på sig:-( Man riktigt ser hur han myser när han får ligga utan den. Nu håller vi tummar att det bara är en tillfällig svacka för dagen eller till och med för eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: Emma S

Jag tittar in här lite då och då och tänker tillbaka hur det var för oss då vi också fick vara på neonatal med Anton. känner igen mig precis i hur du skriver om hur livet är där inne, i fängelset som jag kallade det! Nu ska jag tillägga att våran Anton kom i vecka 34+6 och vi var där i 2½ vecka, vilket är stooor skillnad. Men jag förstår endå det ni går igenom. cpap, sonden, alla pip, siffror, maskiner som gjorde en galen. Alla tårar som kom...av ALLT! En i personalen frågade mig på dag 3 hur jag mådde, den dagen brukar ju vara en väldig jobbig dag för många. jag svarade att alla dagar var 3e dagen!



Håller tummarna för att han piggnar på/växer på sig fort. Han verkar vara en liten kämpe :)



Kram till er

Postat av: Jessica Lundgren

Känner igen mog så mycket i det du skriver, våra dagar såg ut nästan precis som era. Tråkigt att höra att han verkade svajig ikväll...sånna dagar/kvällar hade Agnes också, och varje gång gör det lika ont i mammahjärtat. Men för varje dag så blir han större och starkare vilket gör att han inte blir lika hårt påverkad av mottgångarna. Så sa de alltid till oss på neontalen de dagar hon mådde sämre.

Kraam

2011-05-20 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback