Dagens ros

Om jag fick dela ut en dagens ros idag så skulle den rosen gå till våra fina grannar!! Vi åkte hem idag (igen) både jag och E. Vi kände att gräsmattan var vid stort behov av att bli klippt. Samt att vi väntar på papper från försäkringskassan. Tanken var att E skulle åkt själv, men jag tog chansen och smet med jag också. Fick lämnat lite tvätt, vattnat lite blommor och tillbaka fick jag med mig rena sängkläder. Men när vi klev ur bilen hemma så kom grannen och hälsade, undrade hur vi mådde och berättade att han klippt gräsmattan igår. Först fattade inte jag att det var vår gräsmattan han pratade om. Men det var faktiskt vår gräsmatta som han klippt!

Hur snällt är inte det?? Enligt honom så var gräsmattan det sista vi behövde tänka på. Tänk att vi är så lyckligt lottade med så fina människor runt omkring oss som hjälper oss till höger och vänster. Till och med grannar som vi knappt hunnit träffa och pratat med tidigare. Underbara, snälla och fina människor! Jag tror inte någon förstår hur tacksam och glad vi är över hjälp runt omkring. Kanske inte så märkvärdigt med att få en liten gräsmatta klippt. Men för oss betyder det jättemycket!! Vi fick istället en liten stund hemma i våra solstolar istället. Den stunden lever vi på i flera dagar nu;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback