Våriga söndag

Stockholm bjuder på strålande väder idag. Blå himmel, strålande sol och vatten som droppar ur takrännorna. Jag och E halkade runt på en promenad efter frukost i förmiddags. Fortsätter detta väder så är snart barmark framme och så mycket härligare det kommer att bli då. Just nu är det is och halka överallt. Jobbigt när man är ute och går. Man är mer rädda än i vanliga fall att ramla just nu så därför känns det lite extra jobbigt med all is.

Jag har haft riktigt vår feeling och haft dörren i köket på glänt medan jag ordnat först lunch och sedan förberett kvällens middag. Samtidigt som jag kockat i köket har jag sprungit mellan för att se Jörgen Brink vinna vasaloppet och Helena Ekholm ta en bronsmedalj i skidskytte. Nu har E åkt iväg på samling inför dagens hockeymatch och jag slappar i soffan framför herrarnas 5 mil. Om en stund blir det en dusch och göra sig klar innan hockeyn.

Igår kväll hade vi familjen Schneider/Khojasteh här på besök. Väldans trevligt;-) Åt middag och fikade smarrig efterrätt, kollade hockeyn och spelade spel. En trevlig kväll tillsammans med "grannarna" som avslutades runt halv ett i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback