Måndag

Då kör vi en ny vecka igen då, en ny arbetsvecka från måndag till fredag. Helgerna bara springer förbi och man hinner knappt blunda förrän det är måndagmorgon igen. Helgen var en en RIKTIGT ledig sådan. Med "riktigt" så menar jag att det inte heller var någon hockey denna helg. Varken träning elller match.
Lördag startades med sovmorgon och lång frukost här hemma. Egentligen gjorde vi inte alls så mycket förutom att bara vara hemma och pyssla på. Solen tittade fram och vi fick uppleva vår gräsmatta för första gången. Och så här såg det ut på baksidan av vårt hus.


Nästan hela gräsmattan framme och solläge på uteplatsen. Vi plockade fram grillen och grillade korv till lunch. Annars var det rätt så gott att bara sitta i solen och njuta. Jag ÄLSKAR att bo i hus!!

På kvällen hade vi bokat date tillsammans med Amanda & Stefan. Ett bord var bokat inne i stan på "Fridays". Jag gjorde permiär med bilen inne i Stockholm stad och jag må säga att det gick riktigt bra. Skulle aldrig klara av det ensammen eftersom att jag är totalt vilsen åt vilket håll jag kommer ifrån/ska till. Men det viktiga är att jag körde bil inne i självaste stan och parkerade. Även fast det nu var lördag kväll och lika med noll trafik. Som sagt jag har gjort det;-) Middagen var god och sällskapet fantastiskt! Avrundade med en drink på ett trevligt ställe som tydligen är omtalad för att ha SJUKT goda drinkar. Själv lyxade jag till det med en alkoholfri variant. Lagomt till drinkavrundningen så mötte även Jakob & Jenny upp oss. En trevlig kväll tillsammans med härliga vänner avrundades runt halv tolv snåret och vi tog bilen hem till Bollstanäs igen.

Söndag blev en ännu värre med tanke på omställning till sommartiden. Vet inte vad klockan var när vi äntligen klev upp. Men sovmorgon det blev det. Jag sa till E att vi får absolut inte ha dåligt samvete över att sova länge nu. För om några månader så är det någon annan som tar vår uppmärksamhet och inte tillåter oss sova så länge. Så det gäller att passa på;-) Ladda med MASSOR av sovmorgnar just nu! Hela söndagen höll sig solgen gömd och istället var det kallt och blåsigt ute. Vi var inne HELA dagen och pysslade med lite allt möjligt. Bland annat så blev gästrummet/kontoret i ordningställt. Så nu kan man så gott som säga att det är klart. Fortfarande saknar jag någonting på väggarna. En tavla kanske!? Kom även på att en bokhylla skulle vara bra att ha här inne för att förvara böcker/fotoalbum. Men i övrigt så känns rummet nu mer helt OK;-) Så här blev resultatet:



En enklare kontorshörna kombinerat med gästrum, precis så som jag önskade. En smidig bokhylla och något passande på väggen så känns rummet komplett;-) Så nu är alla släktingar/vänner välkomna till hyacintgränd på visit. För sängplatser är nu mer inte någon bristvara. Vi har även en säng i bebisrummet också. Dock är det rummet ännu inte inrett. Det ligger inplanerat som vårens projekt. Och behöver jag säga att jag längtar som en galning tills vi får börja måla och fixa i detta rum;-)

På tal om rum och sängplatser. Redan till helgen så kommer gästrummet till användning då nästa besök i vänskaran kommer på besök. Nämligen bästa Sophie är det som kommer på visit! Så helgen längtas det enormt mycket till;-) Men innan helg och trevligheter så är det jobb i fyra dagar till. E spelar sin sista match för både säsong och karriär. På torsdag är det dax för ett efterlängtat besök hos barnmorskan med. Då vi skall mäta mage och myssna på pyrets hjärta <3. Ser ut att bli en rätt bra vecka ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback