Ikea is the shit!

Lördagen har bjudit på strålande väder och den snö som kom under gårdagen är nu som bortblåst. Jag och E trotsade det fina vädret och begav oss mot Barkaby idag efter hans träning. I hopp om att det skulle vara rätt så lugnt med folk idag. Helgen före lön och dessutom strålande väder borde locka Stockholmarna så långt bort från varhus man bara kan tänka sig. Men icke! Det märks banne mig ingen skillnad om man är där en löningshelg eller helgen innan lön. Vi trängdes tillsammans med alla andra på ikea och gjorde som alla andra, åt lunch för 128 ynka kronor. Med oss hem fick vi ett efterlängtat skrivbord plus lite annat småkrafs. Men det var för skrivbordets skull vi åkte dit och nu är det ihop monterat av självaste E. Gästrummet/kontoret börjar äntligen att ta form! Nu är det väsentliga på plats och rummet saknar nu bara lite piffning och ombonad.


E är nog glad över att denna tur till ikea är avklarad och han hoppas nu säkert det dröjer läänge innan han måste med dit igen;-) Att det finns ett barnrum som skall inredas har han säkert glömt bort för stunden;-) Själv är jag mest glad över att ha en plats att ha pärmar, papper, räkningar och annat grejs på. Ordning och reda! Dessutom har min dator fått en alldeles egen plats och även om jag älskar att kunna sitta i soffan, vid matbordet eller sängen med dator/ipad så känns det skönt att ha en dator på en fast plats.

Grillen plockades fram lagomt till middagen och kvällens middag som ni såg bestod av en helt underbar oxfilé. Är det lördag och lite lyx så är det! Det var bara det goda röda vinet till som saknades;-) Nu blir det soff och tv kväll för hela slanten. En förhoppningsvis smarrig efterrätt står i kylen och väntar på oss. Chokladcheescake!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback