Fredagsmys!

Det har varit dåligt med uppdatering på bloggen denna vecka ser jag. Mycket beror på att jag nu arbetar dagtid och efter jobbets slut har det varit en massa annat eller så har jag helt enkelt inte orkat. Det blev en lång uppdatering i måndags efter helgen i Sundsvall. Då, i skrivande stund satt jag och väntade på att "Linas matkasse" skulle ringa på dörren för leverans av veckans middgar. Matkassen den kom och vi har under veckan avverkat tre av fem middagar. Jag kan redan nu sätta betyg på denna matkasse. Plus för denna matkasse är att råvarorna är färska och väldigt bra. Allt man behöver till middagarna följer med i matkassen. Det är ett smidigt och väldigt bra recept som följer med. Maten denna vecka kan jag än så länge inte klaga på. Roligt att testa något nytt och recept som jag annars aldrig skulle ha valt. Minuset med denna matkasse är att maten är redan vald av någon annan. Har man inte läst igenom recepten innan man börjar laga middagen så blir i alla fall jag lite förvirrad. Man vet liksom inte vad som skall göras. Dessutom är matkassen inte värt sitt fulla pris (vi hade denna vecka erbjudande) och mathandlingen blir dyrare än normalt eftersom att man ändå måste till affären och stödhandla så som frukost och ev middagar för de restrerande två dagarna. Sist men inte minst så tycker jag att det är roligare att handla och planera middagarna själv. Jag brukar handla en gång i veckan och då planerar jag för en vecka framåt. Jag försöker variera maten och klämma in minst en dag med fisk. Jag försöker leta recept och testa nya saker varierat med gamla klassiker. Jag skriver en lista att ta med till affären och en matlista att titta på här hemma. Det tråkiga med detta är ibland då det är totalt korvstoppning på ideér när matlistan skall skrivas. Men så sjukt skönt när allt är handlat och klart! Så i fortsättningen så blir det att fortsätta handla själv. Roligare och billigare;-)


Jag har börjat känna en förändring hos mig själv som jag aldrig upplevt tidigare. Kroppen börjar smått säga ifrån och be om vila. Jag är van att alltid hålla igång och har alltid haft svårt att lägga mig och vila när jag kommer hem från t ex. jobbet. Jag har alltid tyckt att det varit lite "förbjudet" att lägga sig i soffan och vila eller titta på tv. Jag har helt enkelt svårt att slappna av när jag är hemma. Hittar hela tiden något som jag kan pyssla med. Men sista veckan/veckorna så har jag märkt en förändring. En trötthetsförändring. Jag gissar på att det är bebisen i magen som gör sig påmind om att den faktiskt finns. Det är inte den där tröttheten som fanns i början av graviditeten utan denna form av trötthet kommer när jag bara kör på i ett en hel dag. En känsla av att jag inte klarar hålla igång en hel dag har spritt sig inom mig och jag behöver helt enkelt vila. Kanske är det dax att börja lyssna på den gravida kroppen!?

En annan förändring som skett är att vi nu bytt graviditetsvecka igen. Jag har gått in i vecka 23 och gått mer än halvvägs genom graviditeten. Dessutom har den lill* parveln där inne börjat göra sig hörd genom små buffar då och då. Livligast vill jag nog säga att den hittills har varit på morgonen. Men även på kvällarna. Från att inte ha kännt någonting till att helt plötsligt se magen hoppa till;-) Även E har fått tagit del av dessa små buffar. <3



Nu väntar en skön ledig helg tillsammans med E. Ska bli riktigt skönt att vara ledig och inte har något inplanerat. E har träning imorgonbitti och match på söndag. Men där i mellan finns inga planer ännu. Just nu är E på "hockeyjippo" med jobbet. Så fort han kommer hem så vankas det fredagsmys. Jag har hunnit dammtorka, dammsugit, städat badrum och skurat golv. Så fredagsstämningen är verkligen på topp här hemma. Tänker duka fram en massa fredagsgotta nu och bänka mig i soffan resten av denna fredagkväll.

Så jag passar på att önska er alla en riktigt riktigt skön helg!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad jag älskar din blogg! Man får liksom veta hur ni har det, (även pyret) trots att ni bor 40 mil bort. Kram mamma

2011-03-18 @ 22:06:28
Postat av: Farmor

Instämmer med föregående talare och Du p....n,gör som mamma, lyssna på talböcker när Du åker till o från jobbet.Kram

2011-03-18 @ 23:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback