Dagtid

I fredags packade jag in mig själv och väskan i bilen och styrde mot Sundsvall. Jag hade ledig helg medan E spelade kval i hockeyn. Så jag tog chansen till en minisemester;-) Anlände på fredag eftermiddag och hann med en tur i Birsta tillsammans med mamma. En fika på waynes och mathandling på ica maxi. Det roliga när man kommer hem är att var man än är så träffar man alltid någon som man känner. Det räckte med att åka till ica maxi för att hejja på några vänner;-) Sådant händer inte alltför ofta i Stockholm. Fredagkvällen lyxades till med middag på stan tillsammans med Sophie. Oplanerat in i det sista vilket resulterade i att vi hamnade på Tandoori. Lika lite folk som sista jag var där och åt för några år sedan. Men fortfarande en helt ok mat! Varmrätt, efterrätt, coca-cola och massa surr gjorde att vi stängde stället runt 23 tiden. En trevlig kväll tillsammans med bästa "Fie".

Lördag var nästa dejt inbokad. Denna gång inne i stan hemma hos Linda och Sigge. Fika och massa surr exakt hela dagen! Sigge som växt otroligt mycket och blivit en riktigt STOR kille charmade såklart;-) Var tog tiden vägen? Linda som nyss fick sin lilla bebis har blivit en riktig liten busunge! Efter lillemans lunchvila tog vi oss ut på en promenad runt Södermalm och alla backar. Gick förbi min gamla adress Södermalmsgatan och konstaterade att var sig likt;-)

Efter en heldag tillsammans med Linda och Sigge styrde jag mot Alnö igen och på vägen ut blev det ett oplanerat stopp i stallet där Sophie har sin häst. Lockelsen att få känna lite stallukt och snosa lite hästmule blev för stor helt enkelt! Jag som inte varit inne i ett stall på snart 1 år hamnade i himmlen av lite hästdoft för en stund. Jag erkänner att abstinensen den finns i mig. Den ligger i min kropp och kryper omkring. Ja, jag saknar hästarna! Att få ägna en dag i stallet åt att mocka skit skulle vara rena drömmen just nu. En ridtur i skogen skulle vara en ännu högre dröm och ett dressyrpass i ett ridhus skulle vara oslagbart! Hade Sophie haft kvar sin Cosmopolitan så hade jag norpat chansen till att få rida en stund. Den nya hästen är inte lika pålitlig och jag ville inte riskera att hamna i backen (med tanke på pyret i magen). Men suget var stort och det erkänner jag;-) Så fort lilla pyret har tittat ut till sommaren så måste en ridtur ordnas! Det är en sak som är säkert;-)

Hur som, efter en härlig timme i stallet så väntade middag hos mamma och pappa. Det vara pappa som stod för middagen. Efter att ha kockat halva dagen så bjöd han på en helt fantastisk god middag! Trodde vel aldrig att min pappa hade sådana dolda kocktalanger;-) Kvällens spenderades tillsammans med familjen och melodifestivalen där favorittippade Eric Saade vann 2011 års melodifestival.

Söndag och mammas födelsedag! Promenad ute på isen, hamburgegrillning utomhus och firande av mamma innan jag skulle styra mot Stockholm igen. Morfar och Margaretha kom ner från Ö-vik och var med oss ute på ön innan jag skulle åka. Vi hann ses en liten stund men en värdefull stund var det vill jag garantera! Vid 14.30 packade jag åter in mig i bilen och började min bilresa mot Stockholm och E igen. Borta bra men hemma bäst, eller? Eftersom att jag är sämst i världen på att säga hejdå till folk (även om jag vet att man ses om några dagar igen) så var det naturligtvis jättejobbigt att lämna familjen. Det dåliga samvetet och känslan av att inte hunnit med allt som man vill hinna med kommer alltid som ett brev på posten. Även denna gång. Tiden springer alltid iväg och det känns som om jag aldrig hinner med det som jag önskar.

Knappt fyra timmar senare, klockan 18:15 parkerar jag bilen utanför vårt hus och innanför dörren väntar en efterlängtad E som dessutom står redo med en härlig middag! Så borta bra men hemm bäst stämmer kanske ändå;-) Slutligen kan jag sammanfatta helgen som var som en riktigt riktigt BRA, SKÖN och MYSIG helg tillsammans med nära och kära!


Nu tar vi nya tag och laddar för jobb igen fram till påsk då nästa resa är inplanerad. Men innan dessa skall kval i hockeyn avklaras, jobb skall utföras och lite specialuppdrag på jobbet skall fixas. Även besök hos barnmorskan är planerat. Jag drar igång min arbetsvecka och börjar från och med nu att jobba dagtid fram tills att jag går på föräldraledighet. Hur detta skall gå får vi se;-) Är man van att arbeta skift så tycker man det är lyxigt och skönt. Jag har svårt att se mig själv arbeta dagtid igen eftersom jag tycker att dagtid förtör veckodagarna. Å andra sidan jobbar jag samma tider som E och snart är hockeyn slut och vi kommer vara ledig tillsammans VARJE helg. Så detta borde jag klara nu under någon månad. Dessutom går vi mot vår och det är ljusare längre på eftermiddagarna. Vilket förlänger dagarna en aning. Så kanske blir inte detta så tokigt ändå.


Ikväll är det min tv-kväll. Jag har program att se hela kvällen... "halv åtta hos mig", "familjen annorlunda", "en unge i minuten" och sist men inte minst skit såpan "big brother". Sitter även och väntar på att linas matkasse skall ramla in här hos oss. Vi har beställt matkassen denna vecka för att testa;-) Än har ingen matkasse dykt upp, men det står att den kommer mellan 17-22. Så vad middagen blir ikväll vet jag ännu inte? Får nog hitta på något annat idag. Nu har jag skrivit en lång novell med helgens uppdateringar. Har ni läst ända hit så har ni gjort det GRYMT BRA!


Avslutar med att önska er en riktigt skön måndagkväll och en fin vecka!



Kommentarer
Postat av: Frida

Jag brukar kika in här ibland och läsa lite, det är roligt att veta lite hur du har det nuförtiden! Det var ju ett tag sen sist. Kul att ni ska ha barn! Jag känner igen det där när man är hemma att man inget hinner och tiden springer iväg.



Kram Frida N

Postat av: Emmelie

Vad roligt att du hittat hit Frida! Hoppas att allt är bra med dig!? Kram!

2011-03-15 @ 17:55:49
URL: http://emmeliem.blogg.se/
Postat av: Frida

Jo det är bra med mig.

Jag lägger gärna till din blogg på min blogglista, hoppas det går bra?

Haha, ja på min blogg florerar mest hästar och det jag funderar på för tillfället.



Sköt om dig! Kram!

2011-03-15 @ 21:55:02
URL: http://fridanygren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback