Tisdag!

Är inne på min andra lediga dag efter en helg fylld av arbete. Knepigt det där med skift. I fredags hade jag kunnat be till gudarna att får vara hemma och vara ledig tillsammans med E hela helgen. Kändes så orättvist att kliva upp klockan 06.00 i lördags. I Söndags däremot var känslan annorlunda. Söndagsångesten smög sig på E och han skulle upp och jobba måndag morgon medan jag själv tog söndagkvällen med ro. Sov till klockan tio i måndags och idag till 9.30. Bägge dagarna har jag dessutom legat kvar och dragit mig i sängen ca.30 min x-tra. Så skönt! Det tråkiga i detta sköna är att ingen annan är ledig. Man är liksom själv på något sätt. Ganska skönt också då man har hela dagarna fria. Igår blev det en prommis runt i en ny del av Bollstanäs och idag sitter jag klädd och redo för att strax bege mig ut på en skön promenad. Kanske åt andra hållet idag? Spännande med nya vägar och områden. Spännande varje gång man går utanför dörren;-)

Jo, jag gjorde en liten upptäckt i morse. Hade ett svagt minne av att mina två biobiljetter (som var förra årets julklapp av jobbet) har sista förbrukningsdatum när som helst. Så jag tog upp dessa ut plånboken och ser att det står 11-01-26 som sista datum. Vad är det för datum idag? Jo, 25:e januari. Alltså imorgon är sista dagen för dessa två. Men imorgon kväll så jobbar jag till 22.15. Så morgondagen är körd. Alltså behöver jag gå på bio ikväll! Klantigt av mig att glömma bort dessa. Jag som velat gå på bio i evigheter, men det har liksom inte blivit av. Har varit så fruktansvärt mycket annat sista månaderna. Massor med filmer går på bio nu som jag vill se, så om jag möjligt kommer iväg på bio ikväll så kommer det vara beslutsångest om vilken film man ska se. Ännu surare blir jag vid tanken av att om ett halvår så kommer det inte alls kunna bli några spontana biobesök. Så varför har vi inte gått på bio tidigare? Varför har vi inte bara släppt allt annat en kväll och kommit iväg när vi har biljetter å allt? Klantigt?? JAAA! Irriterande?? JAAA!!

Ringde till E och informerade om bio ikväll. Han påminde mig om att det är hockeyträning som vanligt ikväll och dessutom skall han tydligen iväg och jobba hela natten sedan. Så nu slängde jag iväg ett sms till Linda i hopp om att hon frisknat till från kräksjukan och är sugen på lite film;-) *hoppas hoppas*


Ett uppdateringsinlägg med endast en massa svammel. Men så får det bli! Nu skall jag hoppa i kläderna och ploppa i hörsnäckorna i öronen med hög musik på. Promenad nästa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback