Soptunnan del 2

Tack snälla Sara, för tipset om att ringa till sophämtningen! Jag ringde nu imorse och fick problemet löst. Dock lyckades jag inte flirta lika bra som du kanske gjorde;-) En äldre kvinna svarade och hjälpte mig. Det hon kunde erbjuda var en extra hämtning på måndag för 150:-. Jag tackade och tog emot. 150:- för att två klantskallar glömt och dra ut soptunnan. Detta skall aldrig mer hända! Hädanefter kommer jag ALLTID se till att komma ihåg tunnan var 14:e onsdag. Så då var det problemet snart ur världen;-)


Besöket hos barnmorskan igår gick jättebra! Allt såg fint ut och lilla hjärtat slog snabbt och precis som det skall göra. Jag blev nästan lika tagen som på UL då jag fick höra hjärtat slå. Skulle vilja ha en sådan apparat här hemma så jag kunde ligga och lyssna på pyrets hjärta varje kväll;-) Nästa besök är om 5 v. och då börjar det närma sig föräldrautbildning med. Spännande! Framförallt tycker jag att det skall bli roligt att träffa andra blivande föräldrar som skall ha bebis ungefär samma tid som oss.


Efter två dagars ledig så börjar energin att hitta tillbaka. Jag har varit fruktansvärt trött denna vecka. Tre förmiddagar tog nog kol på mig. Hela lediga dagen igår så kände jag mig "mosig" och trött, trots sovmorgon och många timmar sömn. Idag börjar det kännas bättre och det tackar vi för;-)

Inga större planer idag mer än ett besök till ica maxi för veckohandling och när E slutat sitt jobb så skall jag möta upp honom för förhoppningsvis barnvagnsbeställning;-)


Hoppas ni alla får en riktigt trevlig fredag! Och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad bra att det löste sig :) O jag tycker att gravidhjärna funkar utmärkt att skylla på :)



Här är det bara bra o magen växer så det knakar, den blir ju större fortare med andra barnet. Har dock fått foglossningar även denna gång, dock lite senare nu än då. Har oxå ganska mycket sammandragningar, som gör sig påmind om jag stressar och flänger runt mycket. Men det är sånt man kan leva med :)

Var ju till barnmorskan idag o allt var ju bara bra, fick oxå lyssna på hjärtljuden som låg på 142 slag. Har även från o med idag börjat äta järntabletter, vilket kan vara bra eftersom jag känner mig lite tröttare nu så här halvägs igenom :)



Vilken fantastiskt fin vagn ni beställt!!! Skulle vilja ha en ny vagn, men med tanke på att de kostar en del så duger den vi ha. Fast att den blivit lite solblekt :) O jag tycker ni gjorde ett bra val med att köpa bas till babyskyddet. Det har vi till vårat o det är helt super.

Kram kram o hoppas du får en underbar helg!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback