Träningsverk, JA VISST!

Redan nu gruvar jag mig för att kliva ur sängen i morgon bitti. Och fredag törs jag inte ens tänka på. Frågan är om jag inte kastar in handduken på fredag och myser ner mig i sängen tillsammans med Philip HELA dagen. Jag törs redan nu konstatera att en träningsverk DELUXE väntar. Ikväll var det "premiär" för lite styrketräning. Rättare sagt 55 min bodypump. Korkat nog så tror jag när passet startar att jag orkar samma lika som jag gjorde innan jag blev mamma, innan jag satt still i 6 veckor och innan en SLAPP sommar kom. Ja, ni förstår ju vart min styrka hamnat... i botten. Jag svalde stoltheten och plockade bort. Nu börjar vi om från noll igen och det är dags att bygga upp styrkan igen. Hej å hå!
Att bara lyckas ta mig upp till övervåningen ikväll när sängen kallar blir ett litet "projekt". Men det känns skönt, hela kroppen njuter av träningsverken. För träningsverk ÄR skönt! Imorgon planerar jag att hoppa på cykeln igen. Tror att kroppen kan må bra av att få "trampa ur".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback