HOME

Så var lilla familjen hemma i storstan igen. Hemma var det svårt att ens tänka tanken på att det har varit jul. Hade det inte varit för adventsljusstakar och annat pynt så skulle man lika gärna tro att det är höst/vår. Det har regnat hela bilfärden från Sundsvall-Stockholm. Desto närmare S-holm vi kom detsto mer regnade det. Hemma lyste gräsmattan grön och inte en snöflinga så långt ögat når.
Sedan är det alltid lika skönt att komma hem, packa upp och komma i ordning hemma efter att ha varit borta. Tyckte mig till och med se på Philip att han tyckte det var lite extra roligt att vara hemma också;-) Men vi har haft en härlig vecka i Norrland. Blivit ordentligt bortkämda ute på ön hos mamma och pappa!! Jag har även hunnit med att träffa lite fina vänner och till och med suttit på hästryggen!!
Kameran hängde med och var som aktivast under självaste julhelgen. Då låg även snön vit på marken och det var härliga minusgrader ute. Sedan kom stormen Dagmar och tog med sig ALLT som fanns och någonstans där försvann även kameran. Men jag bjuder på lite härliga bilder från självaste julhelgen när stämingen och lugnet var som bäst innan "Dagmar" kom och tog med sig det mesta;-)
Bättre utsikt än så här en julaftonsmorgon kan man knappast få.
Självklart måste man få en morgon-julklapp.
"Bullen" en aning sur över att få sitta fast. Enligt honom själv "OGILLAR".
Som nämnt tidigare var julafton en lugn sådan. Familjen samlad, umgås, äta god julmat med allt vad det innebär, spel (vi spelade buzz), kalle-anka och fina julklappar. En underbart mysig julafton och Philips allra första jul. Bättre än så här blir det inte!
Innan julafton var slut så hade samtliga i familjen fått sina klappar. Och jag tror att det är få som slår lyckan över paket så som "Bullen" gör. En ny vacker dalmatin är hans nya ögonsten.
Lugnet för stormen kan man minst sagt säga när vi på juldagen var ute i snön och åkte pulka. Det var vinterland och hur skönt som helst.
BÄSTA killarna <3 Tänk att vi just firat vår allra första jul som en liten mini-familj. Mysigt och absolut det bästa!! Jag njuter verkligen av julen och den nuvarande ledigheten tillsammans med min lilla familj. Det är en gåva att får vara lediga tillsammans! Tänk, nästa jul kanske inte alls ser lika ut. Vem vet, då kanske mamman är åter i arbete. Så just därför njuter jag lite extra att får vara mammaledig denna jul och verkligen rå om min familj utan att ägna den endaste lilla tanke åt jobb och vardag. Nu ska vi ta vara av dom sista dagarna som 2011 bjuder på innan vi välkomnar ett nytt spännande år. Livet är fantastiskt <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback