Ett gott slut och ett Gott Nytt 2012!!

Tänkte försöka sammanfatta år 2011 på något vis. Kort och gott så är 2011 helt klart det BÄSTA och mest HÄNDELSERIKA år jag upplevt på alla sätt och vis. När jag nu blickar tillbaka på detta år så kan jag lugnt konstatera att 2011 har varit ett BRA år och ett lyckligt år på alla sätt och vis!
Såklart när jag tänker tillbaka på detta år går mina tankar i första hand åt det absolut KÄRASTE jag har, Philip! Hela detta år har såklart riktat sin uppmärksamhet åt graviditet, bebis, föräldraskap och familj. När vi för ett år sedan trädde in i detta år så var det full fokus och glädje åt det lilla liv som då bodde i min mage. Då, tidigt i graviditeten och i tro och längtan om att om allt gick som det skulle så skulle vi bli föräldrar mitt i sommaren.
Graviditeten blev inte så lång som jag förväntat mig och helt oförberett så anlände vår lilla mini mini bebis till oss redan den 5 Maj. Att det visade sig vara en Philip gick snabbt att förstå, men att veta att det skulle gå så här bra kunde vi aldrig ana. Hela Philips ankomst till världen är en enda stor känslomässig bubbla som jag har svårt att sätta ord på. Det är helt klart det BÄSTA och värsta jag upplevt. Såklart den LYCKA som man som förälder känner men samtidigt en fruktansvärd ORO och RÄDSLA!
Det bästa som hände under år 2011 var att jag och E fick vårt älskade lilla pyre. Det visade sig vara en riktig liten KÄMPE!
Kärleken bubblar och Philip är det absolut BÄSTA som hänt! Vad gjorde vi innan detta underverk kom till oss? <3
Såklart har 2011 bjudit på en rad andra härliga upplevelser också! Vi har bott ett år i vårt hus, jag har bott i Stockholm i dryga 1 1/2 år och fram till mammaledigheten hann jag med att utveckla mig inom arbetet på Bromma flygplats. Under detta år har jag även förstått att jag har den bästa killen/sambon i hela världen. Min E är oslagbar och för mig den BÄSTA! Våra familjer finns på avstånd och det känns i hjärtat var gång vi skiljs åt. Bästa och underbaraste familjerna har jag och E förmånen att ha. Trots avstånd så finns dem alltid med oss <3
Vi har gått från att vara två "flyttfåglar" som flängt hit och dit just för att vi varit bara har varit "två" till att blir en egen liten familj. Samtidigt som vi kommit närmre våra egna familjer har vi också tagit ett kliv ifrån och skapat vår egna familj. Ni förstår säkert vad jag menar. Det är tydligen så här livet ska vara <3<3
Det gångna året har spenderats i Sverige och till den största del hemma i huset. I hemmet har vi under detta år kommit i ordning överallt. Såklart är ett av rummen det allra BÄSTA som gjorts i ordning <3<3
Jag skulle kunna skriva hur långt och mycket som helst om detta år. Men som ni förstår är 2011 BÄSTA av alla år och såklart är det älskade underbara Philip som får suga åt sig den äran. Den fråga som återkommer i huvudet är "vad gjorde vi innan Philip kom till oss??". Nu lägger vi detta år bakom oss och blickar fram mot ett nytt härligt år. Vågar knappt tänka på vad vi kommer få uppleva kommande år. Det enda jag kan konstatera är att 2012 är mer än välkommet och jag ser fram emot kommande år!! ;-)
Så här sätter vi nu punkt på ett helt fantastiskt 2011 och väntar med spänning in den nya året. Såklart firas nyårsafton med dom bästa! <3 Så vi säger tack och önskar er alla ett riktigt härligt slut och ett Gott Nytt År!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback