Philip 3 månader

För drygt en vecka sedan så fyllde lilla hjärtat 3 månader. Tänka sig att tre månader har gått sedan världens finaste lilla människa kom till oss. Jag vet att jag har sagt det förr och jag vet att jag är tjatig men det kan aldrig sägas för ofta men denna lilla människa är absolut det vackraste jag sett! Kärleken till min lilla kille är obeskrivlig och jag har svårt att förstå att han verkligen är mitt barn. Jag ÄLSKAR dig Philip <3 <3 <3 <3
Så här vid tre månaders ålder så är Philip i storlek som en liten nyfödd bebis. Hans vikt var 2820 gram dagarna innan självaste 3 månadersdagen. Min lilla bebis har nu blivit en 3 kg:s liten klump;-) Han har ganska långa vakenstunder och är nu vaken i flera timmar i sträck. Ofta blir dessa vakentimmar på förmiddagen och på kvällen. Dagtid sover lilla gossen sig igenom timmarna. Han är en glad och nöjd bebis som är vaken, sover, äter och sover. Under dessa semesterveckor då vi flängt runt lite mer så har det blivit en del nya prövningar med liten bebis som t.ex. restaurangbesök, cafébesök, hårsalongbesök m.m. Allt detta har gått som en dans på rosor och Philip har vid varenda tillfälle varit en liten ängel <3
Han är vaken mer och mer och visar samtidigt mer vad han vill, när han är trött, pigg, hungrig, ledsen m.m. Jag och E har lärt oss att läsa vår son och vet vad han vill med sina små tecken. Än så länge är dettta inga som helst problem och det är vi tacksamma över. Han är snäll och sover väldigt bra på nätterna vid tre månaders ålder. Dagtid äts det var tredje timme ungefär och nattetid var fjärde. Ett mål på natten byts bröstmjölken ut mot en flaskmål som innehåller proteinersättning. Detta för att Philip behöver växa lite extra fortfarande. Det berömda prematurknorrandet som vår son höll på med har nu avtagit och han sover numer helt tyst och avslappnat. Vid tre månaders ålder så är kläderna i storlek 44 på väg att bli urväxta och iställer träder vi nu in i storlek 50. Genast vaknade shoppingdjävulen i mamman som ÄNTLIGEN kan handla bebiskläder som passar;-) Just nu håller det på att hända mycket med blicken och man riktigt ser hur han fäster blicken och tittar på tex. skallran eller sakerna i babygymmet. I vagnen kan han nu ligga med riktig kudde och filt. I vaggan så används också kudde och täcke. Vårt kära välanvända babynest plockas nu bort mer och mer. I natt får vi se om lilla killen har blivit så stor att han kan sova i sin spjälsäng utan babynest.
Mammas och pappas lilla prins är på väg att bli en stor liten kille <3<3<3<3
Liten kille på väg hem från sjukhuset för allra första gången....
Nästan två månader senare, många gram tyngre och flera centimeter längre....
Kärleken till dig älskade vän är OBESKRIVLIG!! <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback