Höstfunderingar?

Även om sommaren ännu inte är riktigt slut och det fortfarnde återstår många varma och soliga dagar så kan jag inte låta bli att fundera lite på hösten. Redan nu har det varit lite småkalla dagar och då väcktes tanken på höst hos mig. Vad klär jag mitt barn i när hösten kommer? Och framförallt VILKEN storlek köper man i? För köper man t.ex. polarn och pyrets fleeceoverall som kostar 600:- så vill man att den ska passa under hela hösten/vintern också. Vore lite snopet om den blev för liten innan hösten ens börjat. Har kikat runt efter lite olika typer av sköna overaller och hittat dessa två som jag förälskat mig i. Den ena, den grå kommer ifrån kappahsl härliga newbie serie och den blå är polarn o pyrets klassiska modell som finns i blått och rött. Frågan är vilken av dem som man ska satsa på?
Bilderna är lånade från www.kappahl.se och www.polarnopyret.se
Newbie eller kappahl är den stora frågan? Eller kanske något helt annat;-)

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi hade Polarns till Stina och var helnöjd. Hon hade strl 68 och den passade från höst till vår, lite stor i början bara, men då låg hon ju ändå bara mest.

Postat av: Mari

jag hade en overall i 56, 62 och fick avsluta med en 68 innan första vintern var slut, dock så användes overallen i 68 inte så mycket, då vi skaffade en jacka. och då är sonen född i augusti, dock i v.33. och det var bara en overall jag fick köpa själv så, överkomligt.. men jag tycker det är bra om overallen har fötter, och eventuellt händer oxå. slipper man trä på något på föttern/händerna. liva tycker jag sisådär om. om det är huvva på den så blir det liksom automatisk att den är på huvudet då det finns risk för obekvämt annars. så då blir en varm mössa för varm, dock kan man ha en tunnare under huvvan.. Och så tyckte jag att det var bra om det var en overall som tog emot vätan, dvs inte fleece. för när man ändå bär bilstolen (som för oss till och från parkeringen) och det snöade så blev overallen blöt (den 1:a vi hade).. men det är en smak sak, ni bor i hus så ni har kanske närmare från bilen till dörren än vad vi har osv.. och det dära med dragkedja spelar nog inte så stor roll. jag tyckte det var bekvämt när den gick långt ner och var liksom två stycken, för oftast så somnade vår son. så man kunnde lätta upp overallen med dragkedjerna så långt ner som möjligt osv.. Som sagt, detta är vad jag upplevde. Men kanske köper två storlekar större än vad han har. eller så kanske man kan köpa två lite billigare overaller...

2011-08-18 @ 23:53:24
URL: http://mixan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback