Diskmaskinen

I morse kom vi igång sent här hemma. Klockan var närmare lunch än frukost då vi kom ut på morgonpromenaden. Men vi gjorde det och gick vår dagliga runda. Efter promenad, dusch, frukost och annat fix så har tiden spenderats åt diverse pyssel här hemma. När E kom hem stod middagen på bordet och efter det hade jag planer på en tur till ikea en snabbis. Jag övertalade E och så fick det bli! En del "nyttosaker" inhandlades så nu finns ännu mer pyssel att ordna med under kommande vecka.
Dagen har inte enbart varit pysslig och rolig utan även lite tråkig. Vår diskmaskin strejkar!! Den uppför sig illa och låter konstigt. E har nu under kvällen försökt lokalisera vad som är felet och imorgon får vi se om det kan åtgärdas eller om det är "kört". Känns faktiskt sådär om vi nu ska behöva införskaffa oss en ny diskmaskin:-( Men efter att ha fått handdiska ikväll och blivit påmind om hur det verkligen är att inte ha diskmaskin så står jag väldigt fast vid att en diskmaskin det MÅSTE vi ha! Så vill inte denna kicka igång igen och fungera normalt så är det vi som åker iväg och ordnar en ny och det illa kvickt! Väldigt väldigt tråkigt men väldigt behövligt!
Nu sover mina killar och jag tänker göra detsamma. Får återkomma imorgon med förhoppningsvis nya friska tag.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback