Trädgårdsmöbler

Nu kan man på riktigt säga att våren är här. Även om det just idag blåser storm i Stockholm. Men temperaturen den håller sig vackert på plus sidan. Känns riktigt skönt att det är 5-6 grader plus på morgnarna. Vår trädgård som vi innan inte sett så mycket av börjar nu visa sig på riktigt. Gräsmattan är nu helt och hållet framme. Snön är äntligen borta och nu väntar vi bara på att marken skall torka upp ordentligt.

Jag börjar bli sugen på trädgårdmöbler. Eftersom vi är nyblivna husägare så är detta nytt för våran del. En mindre möbel till framsidan (där vi troligtvis kommer att äta mycket frukost i morgonsol) och en liten större möbel på baksidan (där varma sommarkvällar och goda grillmiddagar kan avnjutas). Nu till den stora funderingen, vad skall man ha för trädgårdmöbel??? Med endast balkongerfarenhet där man köper möbel utifrån plats och utrymme på balkongen så är funderingarna rätt stora.

Till framsidan tänker jag mig t ex. ett runt bord med 4 stolar i lagom storlek. Till baksidan så tänker jag lite större, lite rejälare. Tänker mig något skönare stolar och ett bord som gärna får innehålla en iläggsskiva. Ett bord som man med hjälp av iläggsskiva kan sitta i alla fall 6 personer runt. Men sedan finns det flertalet material, träslag och design. Jag har fått för mig att stolarna gärna skall gå att fälla ihop för att minska utrymmet när dem skall förvaras. Jag är själv djupt förälskad i alla dessa rottingmöbler. Helst av allt skulle jag vilja ha en snygg rottinggrupp med en soffa som "loungedel". Men praktiskt? Näe... Soffa med ett på tok för lågt bord går helt och hållet bort. Så ett riktigt bord och riktiga stolar skall det vara! Men sedan träslag och design är en annan fråga...

Jag och E har en del att fundera över och kanske borde vi ge oss ut i möbeldjungeln. Denna möbel som är hittad på
jysk skulle jag kunna tänka mig till framsidan...



Bra pris dessutom, 2299:-



En sak som ligger lite längre fram i tiden är att vår första inplanerade barnvakt är inbokad. Den 3 november gör Roxette sina enda spelning i Sverige och då på naturligtvis globen i Stockholm. Biljetterna släpptes den 25 mars, så om man vill vara med på detta så kanske man måste boka redan nu;-) Jag och E blev tok sugna att boka varsin biljett till detta och kom sedan på att i november så är vi förhoppningsvis föräldrar till en liten krabat. Så genast måste man planera innnan man köper biljetter;-) Ringde upp pappa/morfar som lovade att ta det första barnvaktserbjudandet!;-) Så nu har vi planerat in en kväll med konsert utan bebis och barnvakt är ordnat! <3

Kommentarer
Postat av: Maria

köp ett stort bord med 6 personer och kunna förlänga det till fler :)

2011-04-07 @ 20:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback