Stockholm är grått men helgen underbar!

I Fredags så var det äntligen dax. Sophie som varit på väg läänge hit till Stockholm kom äntligen ner. Med sig i resesällskapet hade hon sin mamma Kina och hennes sambo. Föräldrasällskapet hade planerat in en helg på hotell inne staden och fortsatte vidare in till stan på fredag kväll. Sophie blev såklart kvar här hos oss på Hyacintgränd. Myskväll framför tv:n och en del surr var vad som blev av på fredagkväll. Sängen lockade relativt tidigt för att orka upp i tid till lördagen.

Lördagen ägnade vi åt Stockholm stad. Vi startade med en GLAD överaskning inne i "Gallerian" där självaste Jossan "sprang på oss". Även om mötet blev kort så hann vi med en fika tillsammans hela gänget. Sophie var överaskad och tårarna var framme. Kort men kul;-) Vi skiljdes åt och jag, Eric och Sophie strosade vidare. De lite törstigare delen av oss tre blev sugna på en kall öl, vin eller varför inte en drink så här på lördag eftermiddag. Mötte upp Stefan och Amanda och tillsammans hamnade vi i skybar för just det ovan nämnda. En lördagsdrink;-) Jag själv nöjde mig med en kall loka men var lika nöjd för det;-) Kameran den låg i väskan exakt hela dagen och har så även gjort hela helgen. Tyvärr var den aldrig framme men jag lyckades fota sällskapet med hjälp av telefonen.




Efter någon timme så avrundade vi på skybar och tog bilen hem till Hyacintgränd igen. En snabbvisit för att svira om kläder och sedan återvända till stan. Middag var bokad med föräldrasällskapet inne på min favorit tapas restaurang "Caliente". Helt underbart GOD middag och fantastiskt trevligt sällskap. Vill man äta god tapas så rekomenderar jag starkt detta ställe <3



Runt halv tolv snåret var vi åter hemma på hyacintgränd mätta, nöjda och belåtna. Jag en smula glad över att för andra helgen i rad kört bil inne i stan. Såklart med en egen kartläsare bredvid, men ändå;-)

Idag tog vi tillvara på dagen och kom upp i lagom tid. Shoppingen igår gick sådär. Jag lyckades dock handla en ursöt ribbstickad heldress till bebisen och en klocka till mig själv så jag skall inte klaga. Men Sophie kände att hon fortfarande var på shoppingjakt. Så vi styrde idag mot Bromma blocks för lyckad shopping. Och lyckat blev det! Sophie handlade och var mycket NÖJD;-) Själv agerade jag smakråd och plockade fram/undan kläder till provhytten. Billigast så;-) Föräldrasällskapet mötte upp oss och innan vi avrundade så hann vi med en fika på waynes.

En helg har nu åter igen sprungit förbi och det har varit en FANTASTISKT trevlig helg! Som vanligt på tok för kort helg och som vanligt infinner sig en extra längtan efter nära och kära. Önskar att man kunde få ses mycket mycket oftare!! Innan vi skiljdes åt så konstaterade vi att vi snart ses igen då jag och E planerar att komma upp lagomt till påsk. Så om en månad så ses vi igen <3

Kommentarer
Postat av: Sophie

Tack för en helt underbart trevlig helg!! Är så glad att jag tillslut tog mig ner till er. Ni kommer inte och slippa mig vid grillningarna i sommar;) Ses snart gumman!

2011-04-03 @ 20:55:41
Postat av: Emmelie

Det var fantastiskt roligt att du kom ner hjärtat! Du vet att gästrummet alltid står öppet, så jag hoppas deffinitivt att det blir någon helg med grillning i sommar!! Ses om endast TRE veckor igen;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback