Funderingar kring bebisrum

Vi har så smått börjat fundera kring hur vi vill inreda det blå rummet. Det blå rummet som just nu fungerar som "förvaringrum". Trots att bebisen kommer att bo med oss den första tiden så vill vi ändå att bebisen skall ha ett alldeles eget rum inrett då h*n anländer. Vi har spånat en del kring färger osv. Svårt när man vill göra ett rum så neutralt som möjligt men ändå så att det känns som ett mysigt bebisrum. Bebisen kommer inte uppskatta sitt rum förrän om något år och när den tiden kommer så kommer det garanterat att göras om efter bebisens önskemål;-)

Men det BLÅ rummet skall nu bort och frågan är nu vad som skall ske i rummet. Jag har just nu kärat ner mig lite i den fantastiska "moln serien" som finns på
sovtex. Så med vita väggar i rummet och med hjälp av dessa vackra ting skulle jag kunna tänka mig att inreda ett bebisrum;-)



Ovanstående detaljer i fina moln skulle jag gärna använda till följande möbler...




I rummet står just nu en 120 cm säng som en extra/gäst säng. Även om rummet blir ett bebisrum så kan extra sängplatser aldrig var fel. Men istället för en vanlig säng så skulle jag gärna inreda med denna fina säng från ikea i serien "hemnes".


Sängen skulle prydas med massor av kuddar och fungera fint som en myshörna och när extra sängplatser behövs så bäddar man ut den till en dubbelsäng. Perfekt;-)

Ungefär så här går mina tankar kring bebis kommande rum. Möblerna känns som att dom är beslutade oavsett färger och tillval. Men jag tror att det skulle bli ett fint och neutralt rum med dessa detaljer från moln serien.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback