Träning!

Efter jobbet idag så hade jag en träff bokad på gymmet. Inte vilket möte som helst utan ett möte med min PT. Haha, låter larvigt att skriva så! Så här ligger det till... För några veckor sedan så kom jag äntligen iväg till gymmet som ligger tvärs över gatan. Väl där ordnade jag ett årskort och just precis då så hade world class kampanj. Köpte man ett årskort så ingick 5 tillfällen med en personlig trännare! Nice;-)

Sedan har det rullat på i några veckor. Jag har varit där och kört lite spinning och body pump. Jätte roligt att gå på pass tillsammans med andra människor men lite tråkigt att inte ha någon träningskompis. Så förra veckan stod min personliga tränare i receptionen när jag kom. Konstigt nog så undrade han vart jag tagit vägen? En stund senare var tiden bokad. Så idag var jag där på träff 1 av 5 möjliga! Under 60 min så gick han igenom gymmet med mig. Han antecknade, skrev ner och så småningom så hade han knåpat ihop en början till ett styrketräningsprogram. Tiden sprang iväg och efter 60 min så hade vi kommit så långt att jag för tillfället har ett program för ben och axlar. Fortsättning följer på torsdag! Då är möte nummer 2 inbokat, så då hoppas jag på en fortsättning av programmet. Jag tror att följden av dessa 5 PT tillfällen blir att jag sedan kommer ha ett program att gå efter när det gäller styrketräningen. Att jag sedan kommer ha ett mål med min styrketräning. Förhoppningsvis så håller motivationen i sig och jag kan ta med mig den till gymmet på jobbet. Jag vill kombinera träningen med kondition och styrka. Oavsett om jag ger mig ut och springer, går till gymmet eller tränar på jobbet. Detta blir nog bra;-)


Det var tisdagens aktivitet utöver dagens arbete. När jag kom hem möttes jag av världens bästa E! Vilket är ovanligt en vardag eftermiddag. E är fortfarande i skade läge men så pass mycket bättre att han kan gå och klarar att jobba. Vi har lagat middag och ätit middag tillsammans! Vardagslyx;-)

Ännu mer vardagslyx blir det nu då det vankas bra tv-program och mys i soffan. Nu "halv åtta hos mig" och sedan "idol" och till det serveras det lite tisdagsefterrätt, äppelpaj m.vaniljsås!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback