Lunchvila!

Nu gör fröken Moberg något som hon aldrig tidigare gjort i sitt liv. Hon har lagt sig i ryggläge i soffan för 40 minuters VILA  innan jobbet! Tänkte först dra av golven och badrummet så att hemmet känns lagomt städat innan helgen. Men vet ni vad, jag städade senast i måndags (allt utom våttorkade golven). Så nu får det nog vara städigfärdat för denna vecka. Jag tror vi överlever ändå! Vad tror ni?

Jag har svårt att koppla av när jag är hemma på dagarna. Det skall hända någonting exakt HELA tiden. Varför vet jag inte. Men jag lyckas alltid komma på något;-) Nu är det dryga 45 min kvar tills det är dax att åka till jobbet. Jag skulle hinna städa av lite snabbt. Nu strök jag städningen och skulle istället kunna diska undan dagens disk. Men NÄE, jag struntar i det också! Ibland får man;-)


Känns rätt skönt! Man borde kanske göra det oftare? Ta en lunchvila!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback