Söndag

Igår kväll firade vi lite här hemma på klippgatan. Det skålades i skumpa och lagades 3-rätters middag. Eller det blev aldrig hela tre rätter kom jag på. Till förrätt serverades vitlöksgratinerade musslor och till huvudrätt helstekt fläskfilé, klyftpotatis, färsk smörkokt majs, halloumi, sallad och sist men inte minst en grymt god svampsås gjort på kantareller. Den tredje rätten då? Vart tog den vägen? Till efterrätt skulle det ha serverats vit & mörk choklad cremé brulé. Men efter huvudrätten var vi båda så mätta och blev istället sittandes vid middagsbordet, surrade om kommande framtid och drack vin.

Lite senare fick vi även finfrämmande av Farzad & Linda (våra kommande långgrannar). Drack vin, surrade och planerade framtiden! Grabbarna passade på att både spela och se fotboll på tv. Efterrätten då? Ja, den glömdes helt enkelt bort bland det trevliga sällskapet;-) Fanns så mycket annat gott på bordet! Lördagen blev en väldig trevlig sådan, speciellt kvällen! Väldigt trevlig kväll tillsammans med fina vänner!


Dagens sovmorgon var alltså inte helt oläglig idag. Tvärtom! Var ingen större aktivitet förrän halva dagen passerat. En lugn söndag än så länge. E gick hem till Knorring för att fixa klart i hans kök och jag passade på att ta mig en skön prommis runt pampas marina. Blåsigt och friskt höstväder kan man lugnt säga! Lite tvättstuga och bubbelbad på det så är söndagen komplett! Nu väntar en skön kväll i soffan med tacos till middag, ensam mamma söker på tv och en film som jag hittat å vill se. Om vi nu klarar att kolla på en film... För just nu så fladdrar andra tankar omkring HELA tiden. Vad vi än gör så går vi båda två runt och tänker hus, hus, hus, hus och ännu mera HUS;-) Vi planerar, möblerar och tänker hit å dit. Vi gör två helt oskilda saker och helt plötsligt har någon av oss kommit på en annan idé eller lösning. T ex. hur vi skall möblera. Om ändå tiden bara kunde rusa lite fortare fram;-)


Nu skall jag ägna tvätten en stund. Vika trosor, kalsonger och sortera strumpor. Underbart! Å kanske ägna kommande bostaden en liten tanke. För tänk om några månader kommer jag stå i den fina tvättstugan och sortera tvätten;-)


Ha en fin söndagkväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback