Vart försvann helgen och tiden?

När jag vaknade imorse så kunde jag knappt förstå att jag redan var tillbaka hemma på Klippgatan igen. Vad hände mellan torsdag och måndag egentligen? Det känns ungefär som att halva tiden mellan dessa dagar har hoppats över. Jag är glad över att fått varit i Sundsvall, jag är glad över att jag har fått träffa så många vänner, men tiden då? Jag hade velat haft MER tid! Det känns ändå inte som om jag riktigt hann med mig. Flög mest runt från ställe till ställe i någon dag utan att egentligen riktigt kunna koppla av. Jag kan lätt konstatera att jag hade behövt några dagar till om det skulle ha kännts 100% bra! Det jag vet nu är att det inte blir någon tripp norrut förrän efter jul. Men som tur är så kommer pappa ner när flyttlasset skall gå och både mamma och pappa kommer ner lagom till nyår. Det LÄNGTAR jag till!!


Fram till jul nu så tippar jag på att det blir en rätt så hektiskt tid även här i Stockholm. För det första så jobbar jag nu TVÅ helger på rad och är alltså på dessa två veckor ledig 3 dagar. Det är tors denna vecka och mån, tis nästa vecka. Allt detta för att få lite ledigt när själva flyttlasset äger rum:-) Efter att ha avverkat mina två arbetshelger så har jag en lördag och söndag ledig och då skall det minsann flyttpackas. Därefter är det dax! Resan dit känns väldigt lång just nu, men förhoppningsvis så kommer dagarna springa förbi;-)

Förresten, i Sundsvall så möttes jag av ett hejdundrande vinterland när jag kom. Det var snö, helt lagomt med vacker snö och -10 grader. En sådan perfekt vinter! I Stockholm vet jag att det regnat i helgen, men vette tusan om inte jag fick med mig lite norrländsk känsla även ner hit till gråa Stockholm;-) Kanske blir det lite vitt som får stanna på marken här med, för nu SNÖAR det ute! Det innebär även en dag med massor att göra ute på jobbet ikväll. Kan det blir en bättre start på denna vecka?? Tror inte det!



Han en skön måndag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback