Springa i all ära...

Men promenader så här års är OSLAGBART! Klev upp runt nio snåret, upptäckte att tisdagen bjuder på strålande väder, slog på kaffemaskinen och där tog min strålande tisdag morgon slut.... Inga kaffebönor = inget kaffe:-( Inte heller finns normalt kaffe och förresten så ligger kokaren någonstans på vinden. Sura miner och jag tackade gudarna för att jag var ensam hemma. Snörade på mig skorna och vred upp ipoden på hög volym och där vände humöret igen!;-)

Hur härligt är det inte när man kan promenera i ljummet väder, solen strålar och grönskan omringar en var man än går. Bara alla dofter som man känner från diverse blommor. Nya och härliga dofter! En timmes promenad runt vackra Råsunda och under den timmen kan man riktigt känna hur kroppen fylls med energi! Hur underbart är det inte!? Visst, jogging är bra. Att jogga är skönt osv. Men i alla fall när jag joggar/springer så hinner jag aldrig njuta till fullo. Utan under den tiden jag springer så plågas jag, jag lider och då lider jag av andnöd. Så jag hinner aldrig heller känna alla dessa underbara dofter. Nu ska jag kanske inte skriva aldrig eftersom att desto mer jag springer så kommer dom där "aha upplevelserna" liter oftare och visst kan jag njuta korta stunder under ett springpass. Dock inte i samma utrsträckning som promenaderna. Fast å andra sidan är det inget slår känslan som kommer EFTER ett springpass;-)


Nu är här undanplockat och undan diskat, matlådan är redo i kylen och jag inväntar dagens arbetspass. Innan arbete så tänkte jag bläddra lite i tidningen buffé och se om jag kan hitta några recept. Tänkte även påbörja inhandlings listan inför torsdagens veckohandling.

Önskar er alla en trevlig tisdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback