Ännu en lärorik dag!

Har precis avnjutit en god middag här hemma på Klippgatan. E:s enormt GODA pannkakor! Jag har tidigare tyckt att jag själv är rätt så bra på att grädda pannkakor. För att inte tala om farmors och pappas pannkakor. Men frågan är nu om vi inte har ännu en familjemedlem som är en grym pannkaksgräddare:-) Han klår mig i alla fall. Så i fortsättningen så får det nog bli E som lagar middag då det står pannkaka på menyn!


Tränat har jag gjort idag med. En timmes styrketräning efter dagens slut på jobbet. Ett riktigt bra och välutrustat gym har vi chans att utnyttja på jobbet. Blev väldigt inspirerad och ska se till att köra några pass i veckan. Blev peppad till tusen:-)


Det var ju som nämnt tidigare utbildning på schemat idag och imorgon på jobbet. Så hela dagen idag så har jag lärt mig att köra en maskin som kallas för TJS och används på flygplatser till hålla landningsbanor rena. En mycket stor maskin som jag länge vetat hur den ser ut och vad det är för något. Jag hade aldrig åkt eller kört något liknande tidigare. Så det var med lite skräckblandad förtjusning som jag deltog i utbildningen idag. Efter dagens slut så hade den skräckblandade förtjusningen övergått till endast förtjusning. Det var faktiskt rikigt skoj!:-)



Lägger inte en bild så ni förstår min skräckblandade förtjusning!:-)




Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan läsa på lite teori inför morgondagen. E har en spelkompis här så han är nöjd och lycklig över att få spela tv-spel! Han och Markl sitter med varsin kontroll och spelar fifa. Kanske inte så otippat? :-) Kom på att killar umgås ibland på ett väldigt märkligt sätt... Dem träffs säger "Hej" till varandra och sedan sätter dem sig med varsin tv-spels kontroll och stirrar in i tv:n. Vi tjejer vi sätter oss ner över en fika el. dyl. och sedan pratar vi om ALLT. Allt som skall och behövs uppdateras! Vi är rätt så olika vi män och kvinnor ibland!;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback