Sjukstugan fortsätter i Sundsvall

Det var en pärs att ta sig upp 6 imorse och klara flygningen hem till Sundsvall. Trodde jag skulle ramla ihop och dö på kuppen. Kanske man kan tycka att jag borde ha stannat kvar hemma på klippgatan i sängen. Kände att jag måste hem, mycket som skall fixas och ett jobb som kallar. Har eftermiddagspass denna vecka så hoppet fanns även att jag skulle kunna "tillfriskna" under dagen så att jag skulle kunna jobba ikväll.

Efter 50 min på flygplanet, samling av arbetskamrater och snöskottning för att få fram bilen skakade benen på mig, huvudet sprängdes och halsen den hade helt å hållet kastat in handduken. Hem för att slänga mig i soffan och vila upp mig. Hade ett antal timmar på mig att ev. kunna bli piggare. Efter 3 timmar i soffan så insåg jag att mer aktivitet idag än så här klarar jag inte. Jag har gått och blivit sjuk! Jag som näst intill aldrig är sjuk! SUCK! Alla runt omkring är snuviga, krassliga hit å dit men jag har nog trott att jag skulle klara mig helt detta år. Nu klarade jag mig inte och det är bara att gilla läget. Ringde och sjukskrev mig för dagen och återkommer med nya besked å förhoppningsvis nya friska tag imorgon.

Nackdelen med att komma hem till Sundsvall är att jag är solokvist här hemma. Har haft min underbara E som varit som en ängel hela helgen med uppassning. Vad tar jag mig till nu? Det finns en halv liter mjölk i kylen. Jag skulle behöva någon form av mat och näsdukar! Tekoppen den får jag fylla på själv nu och det är dessutom slut på honung:-( Dålig kombination!


Innanför detta krassliga skal som jag bär just nu så riktigt bubblar det inombords! Egentligen är jag fylld av livsglädje och energi! Jag längtar efter jobbet, människor och träning denna vecka. Det händer MASSOR för tillfället, och det bästa är att det bara är en massa roligt. Jag tror visst mitt liv börjar ta en ny form:-) Under våren kommer jag bli Stockhomsbo, nytt jobb med spännande utmaningar väntar! Närmast väntar nu en veckas semester i värmen! LOVELY!! Har nog inte förstått det riktigt själv ännu. Lyfte luren innan för att säga upp två abonnemang. Knepig känsla:-)



Nu ska jag fortsätta snyta mig och kanske händer det att jag kokar på en kopp te till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback